Wpisy oznaczone tagiem "BCAA" (4)  

chelsjesss
 
miłości.jpg

Przyszła do mnie dzisiaj paczka - paczka pełna szczęścia! :D Mam teraz aż cztery rodzaje białka serwatkowego: kokosowy, jogurtowo-gruszkowy, babka piernikowa i lody waniliowo-truskawkowe. A do tego 400 tabletek BCAA. Jednym słowem nareszcie jestem przygotowana na prawdziwie ostrą jazdę! :D

Ogólnie muszę powiedzieć, że jest dobrze. Waga wczoraj pokazała 50.9kg, nie jem słodyczy już od 5 miesięcy i ogólnie zaczynam się dobrze czuć w swojej skórze :)
Plus do tego wczoraj zaczęłam już trenować za pieniążki jedną osobę, co też mi daje dodatkowego kopa!
nie poddawaj się.jpg

Ważne, żeby się nigdy nie poddawać. Bo zawsze, ale to zawsze prędzej czy później przychodzi czas, w którym zdajemy sobie sprawę, że dotarliśmy do tego punktu, którego tak bardzo pragnęliśmy. I wiecie jakie to jest uczucie? Nic innego jak czyste szczęście i duma! :)
trening nowy.jpg

Wczoraj miałam pierwszy trening od około dwóch tygodni (urlop i te sprawy) i czuło się, oj czuuuuło tę przerwę. Jednak bardzo mi tego brakowało.

Aaaach no życie jest trudne, ale jakie zarazem ekscytujące! Przyjcie do przodu, dacie radę!
 

redelodie
 
*Dzisiaj jestem po treningu klatki, barków i bicepsów oraz krótkim cardio*

Rano ciężko było wstać a jak już wstałam to czułam się strasznie.. przeziębienie dalej trzyma i nie odpuszcza... biłam się z myślami czy jechać dzisiaj na siłownie ale wiedziałam że jak sobie odpuszczę to będę żałować.

tumblr_n4p72vFuIn1qek03po1_1280.jpg


W dzisiejszym poście przedstawię Wam co to jest BCAA. Sama zamierzam go przetestować i bardzo ciekawią mnie efekty :)

Czytając definicję dowiadujemy się, że jest to akronim od *Branched Chain Amino Acids* ( aminokwasy o rozgałęzionych łańcuchach).


Zanim dowiesz się co to jest BCAA, musisz dowiedzieć się czym jest aminokwas. Tłumacząc w mega prosty sposób; aminokwas to kawałeczek białka. Lub jeśli wolisz bardziej naukowe tłumaczenie: to cząstka organiczna, ktra zawiera grupę aminową i grupę karboksylową.

Aminokwasy łaczą się wiązaniami peptydowymi, tworząc peptydy i proteiny. Żeby komórki mogły produkować swoje białka, potrzebują aminokwasów (otrzymanych dzięki pożywieniu bądź wyprodukowanych przez sam organizm).

Działa to tak:

*AMINOKWAS -> PROTEINA -> MIĘSIEŃ*

(żeby istniał mięsień potrzeba białka, żeby było białko, potrzeba ainokwasów)

Mamy dwa typy aminokwasów:


•*ENDOGENNE*: to takie, które nasz ciało jest w stanie samo wyprodukować, czyli: alanina, asparagina, kwas asparaginowy, kwas glutaminowy, seryna
•*EGZOGENNE*: to takie, których nasze ciało nie umie samo wyprodukować i musimy mu ich dostarczać w formie żywności lub suplementów. Przykłady takich aminokwasów: fenyloalanina, izoleucyna, leucyna, lizyna, metionina, treonina, tryptofan, walina i histydyna.


tumblr_n13jnknx2N1rq1tuco1_500.jpg


*Co to jest BCAA*

To nic innego jak trzy aminokwasy egzogenne (te co nie umiemy ich sami 'wyprodukować').



*LEUCYNA, IZOLEUCYNA i WALINA*


Mimo tego, że wartościowe źródła białka, takie jak mięso, zawierają BCAA, badania pokazały, że dodatkowa suplementacja może mieć korzystny wpływ. Zaletą używania tych aminokwasów jest to, że możemy na maksa wykorzystać czas przed i po-treningu.


Podczas ćwiczeń z obciążeniem lub tych wymagających dużego wysiłku fizycznego ciało wkracza w stan kataboliczny. *CZYLI*: jeśli nie ma niezbędnych składników odżywczych, żeby je uzupełnić podczas treningu, zjada aminokwasy z naszego mięcha. Rezultatem czego jest utrata mięśni, dlatego tak istotna jest suplementacja przed i po treningu.
bcaa2abig.jpg


*Przyjmowanie BCAA*

Według większości badań optymalną dawką jest *od 4 do 8 gram przed i po treningu* Nieco mniejsze ilości też dadzą efekt, ale żeby otrzymać najlepszą wydajność i szybszą regenerację większa doza może okazać się bardziej efektywna. Wiadomo, że każdy jest inny, dlatego najlepiej konsultować się z dietetykiem/ trenerem.

Możemy zażywać BCAA przed treningiem, w celu zwiększenia performance'u podczas pakowania.
Po treningu w celu przerwania katabolizmu spowodowanego treningiem i w ciągu dnia, żeby już na maksa zmniejszyć prawdopodobieństwo utraty naszych cennych mięśni! Ciekawą opcją jest też picie BCAA razem z Wheyem po treningu. To pomaga w szybszej wymianie aminokwasów w mięśniach, przyspieszając regenerację i zapobiegając przetrenowaniu.





*Pytania i odpowiedzi*

*Czy od BCAA przytyję?* Nie, od BCAA nie przytyjesz, to są aminokwasy odpowiedzialne za budowę mięśnia i nie mają kalorii, czyli energii, której nadmiar powoduję tycie.




*Czy od BCAA schudnę?* Jak już wcześniej napisałam, to są aminokwasy pomagające w regeneracji i definicji mięśni, dlatego razem z odpowiednim treningiem i (co najważniejsze) dietą może wspomóc utratę tkanki tłuszczowej. Dlatego najpierw ogarnij podstawy takie jak odżywianie i aktywność fizyczna :) Jeśli jesteś czysta/y na tym polu, wtedy sięgnij po suplementację.


*Czy BCAA zatrzymuje wodę w organiźmie?* Nie. Jest to suplement składający się jedynie z aminokwasów, dlatego nie ma żadnego składnika, który mógłby powodować zatrzymanie wody.


*Czy każdy może używać BCAA?* Osoby, którym zależy na zwiększeniu masy mięśniowej i poprawie swojej wydajności mogą stosować ten suplement.

To byłoby na tyle w dzisiejszym poście :)
Trzymajcie się cieplutko i miłego wieczorka :*

tumblr_n84kqivuJU1r54ex6o1_1280.jpg
Pokaż wszystkie (1) ›
 

kciuk-pl
 
Przemiana na Waszych oczach- zobaczcie i oceńcie pierwsze widoczne zmiany Hardkorowej AMI po 3 tyg treningów... Klip z treningu klatki i bicepsa w jakości HD

Link: www.kciuk.pl/Hardkorowa-AMI-Pierwsze-zmiany-po-3…
 

alaosas2
 
Suplementy i odżywki - sklep kulturystyczny  zobacz >>> www.k-2.katkara888.com/info-3761.html
1361.jpg

Cytogenix Xenadrine Hardcore RZR-X 120 kaps.
Skład w 1 porcji:

   Witamina B6 1mg
   Witamina B12 6mcg
   Kwas Pantotenowy 20mg
zobacz > j.mp/suplementy-odzywki-sklep-kulturystyczny
 

 

Kategorie blogów