Wpisy oznaczone tagiem "Majorka" (52)

americanwoman3

Wpis tylko dla użytkowników pinger.pl

funkytown

Majowe podróże – jak je zorganizować?
www.funkytown.pl/(…)majowe-podroze-je-zorganizowac…
Jeśli jeszcze nie macie jeszcze planów na majówkę, z pewnością ucieszy Was ta wiadomość: w tym roku w maju można cieszyć się aż dwoma długimi weekendami! Gdzie warto wtedy wyjechać, aby świetnie się bawić, wypocząć i jednocześnie nie przepłacić za podróż?

niepokornytv

mentv

www.mentv.pl/(…)wakeboarding-u-wybrzezy-majorki…

(Trwa ładowanie załączników…)

najdzinka

Postanowiłam wynagrodzić Wam te długą nieobecność, na razie jednak nie mam żadnych możliwości powrotu ze stylizacjami. Może na jesień... Ale nie obiecuję. Chciałabym dokończyć to, co zaczęłam prawie rok temu - czyli fotorelację z wakacji na Majorce. Mam nadzieję, że się Wam spodoba.

Nasza kolejna trasa wyglądała tak, jak na zdjęciu. Niestety nie pamiętam, ile to było kilometrów, ale pojechaliśmy aż do najdalej wysuniętego punktu na północy (o tym później).

Majorka 2.jpg

Pierwszym elementem na naszej trasie był zamek Capdepera. W miejscowości nie było zbytnio, co zwiedzać, jednak z samego zamku widać przepiękną panoramę miasta, morza i gór. Dodatkowo trafiliśmy na pokaz ptaków drapieżnych.

Potem skierowaliśmy się dalej na północ, dokładnie do miejscowości Artà, w której znowu mieliśmy szczęście. Akurat odbywał się cotygodniowy targ. Można było kupić przepiękne rzeczy z wikliny, drzewa oliwkowego czy materiały. Z biżuterii najwięcej było tej z Chin ;)

Potem znaleźliśmy się w Alcudii, którą postanowiliśmy obejść. Poruszaliśmy się starymi murami obronnymi, z których można było podziwiać panoramę dookoła. Miłych niespodzianek nie było, ale jak wsiedliśmy do auta by ruszyć dalej przypomniałam sobie, że nie mam przewodnika. Więc mieliśmy podwójne zwiedzanie murów. Na szczęście przewodnik czekał :D

Właśnie tutaj został przewodnik, jak widzicie akurat w miejscu, gdzie kończą się barierki :D

Wzdłuż Puerto de Alcúdia jechaliśmy dalej. Co prawda wybrzeże było piękne, ale stoją tam wysokie hotele, kilkunastopiętrowe, jeden obok drugiego. Same sklepy i knajpy - szybko pomknęliśmy dalej.

A celem był... Cap de Formentor. Widoki niesamowite, droga, którą nie pojechałabym już na pewno kolejny raz. Jednak nie żałuję. Dech zaparło nam w piersiach. Zobaczcie.

Obiadek ;) całkiem towarzyski...

Podróż powrotna była naprawdę ekspresowa, ponieważ nie chcieliśmy już auta na następny dzień (kiedyś trzeba było odpocząć), a do przejechania cała wyspa. Łamiąc wszystkie majorkańskie przepisy dojechaliśmy z 2-minutowym spóźnieniem. Ale jak to Hiszpanie, do domu im się nie spieszyło, więc jeszcze ich zastaliśmy :)

A po drodze był korek :P

Pojechałybyście tam? :)
Dodaj komentarz ›/ Pokaż wszystkie (8) ›

fashionbyfit

najdzinka

Specjalnie dla Was przygotowałam pierwszy wpis związany z Majorką :) Ale dla odmiany zaczęłam od ostatniego dnia pobytu. W sobotę (dzień przed wylotem) dowiedzieliśmy się, że nasz niedzielny lot zamiast o 15, odbędzie się w nocy z niedzieli na poniedziałek o 3.50... Mieliśmy opcję dopłacić 30 euro i mieć pokój do tego czasu, lub opuścić go o 11... Wybraliśmy opcję numer dwa i wynajęliśmy auto. Dobrze zrobiliśmy, bo w naszym rejonie cały czas padało, a my mieliśmy słoneczną wycieczkę.

Na mapce możecie zobaczyć trasę, jaką pokonaliśmy. 250km w jeden dzień :D. Górskimi trasami. Coś niesamowitego.

mapka dzień ostatni.jpg

Zdjęcie z flagą Balearów musi być!

Naszym celem było miasteczko Sóller. Jedno z najbogatszych na Majorce, przyjeżdża tam wiele gwiazd. Po drodze można było podziwiać panoramy gór. Wcale nie takich małych!

Charakterystycznym elementem tego miasta jest kolejka. Do Sóller można dojechać pociągiem, podziwiając widoki. Z Sóller natomiast kolejką z poniższego zdjęcia dojedziemy do Port de Sóller. Robi wrażenie!

Siedząc przy fontannie na placu głównym przed Kościołem Sant Bartomeu można napić się pysznej kawy lub skosztować specjałów przyrządzonych z lokalnych pomarańczy. W rejonie Sóller mają one charakterystyczny, lekko cierpki smak. Robi się z nich świeżo wyciskanie soki i lody! Oprócz pomarańczowych w lodziarniach można spróbować kilkudziesięciu(!) innych - równie smacznych.

Wszędzie można kupić także słodkości stworzone na bazie fig, daktyli, migdałów i innych bakalii. Ceny jednak zabijają. Ale warto!

Niedaleko od stolicy Majorki na głównej trasie stoi wiele wiatraków. Używa się ich do produkcji oliwy z oliwek.

A na 10 min przed oddaniem auta wskoczyliśmy jeszcze do rezerwatu Cala Mondrago, jest tam kilka malowniczych ścieżek turystycznych i oczywiście malownicza plaża.

Jak wrażenia? :)

Chcecie pozwiedzać ze mną jeszcze kilka innych zakątków Majorki?
  • awatar Jot.: pięknie tam! i no pewnie, że chcemy więcej!
  • awatar Emilusia: Ja chętnie zobaczę więcej wpisów dotyczących Twojego wyjazdu :) miło mi będzie powspominać sobie te miejsca, w których niedawno sama byłam, a może dowiem się czegoś nowego :) lub zobaczę miejsca, na które mi zabrakło czasu :)
  • awatar My style ♥: zazdroszczę :)