Wpisy oznaczone tagiem "bałtyk" (213)

antybohaterka

Wpis tylko dla użytkowników pinger.pl

gablotka-szkolna

Balticarium.com wraz ze Szkołą Podstawową nr 56 w Gdańsku serdecznie zaprasza do udziału w Grze Miejskiej Balticarium. W grze mogą wziąć udział uczniowie szkół podstawowych klas IV-VII w Gdańsku. gablotka-szkolna.blogspot.com/(…)gra-miejska-baltic…

ekogroup

www.ekogroup.info/(…)wieloryb-u-polskich-brzegow-ba… - U polskich brzegów Morza Bałtyckiego został zaobserwowany duży waleń. Eksperci nie wiedzą jeszcze, co to za gatunek, ale apelują o zgłaszanie wszelkich obserwacji tego morskiego ssaka – informuje organizacja ekologiczna WWF Polska.

Wielo

www.ekogroup.info/15549/sztutka-plywa-juz-w-baltyku/ - Sztutka już pływa w Bałtyku! Wróciła do swojego domu. Jej rehabilitacja w Stacji Morskiej trwała 50 dni.

Znaleziono ją 19 marca na plaży w Sztutowie. Dzięki opiece jaką zapewnił Błękitny Patrol WWF już na plaży, młode szczenię fok

ekogroup

www.ekogroup.info/(…)dziko-zyjace-foki-padl-rekord… - Już od dłuższego czasu w rejonie ujścia Przekopu Wisły w rezerwacie Mewia Łacha można zaobserwować dziko żyjące foki szare (Halichoerus grypus). Mielizna, która się tam utworzyła, idealnie nadaje się dla tych płochliwych zwierząt. Jed

gablotka-szkolna

Program Edukacji Morskiej w Gdańsku, we współpracy z partnerami i sponsorami, zapraszają uczniów z państw regionu Morza Bałtyckiego do udziału w międzynarodowym konkursie „How do we see the Baltic Sea”. Zadaniem uczniów biorących udział w konkursie jest wykonanie pracy – infografiki prezentującej spojrzenie uczestnika na region Morza Bałtyckiego. www.szkola.firmowa.eu/news.php?readmore=6073

lalkazombie

Lalka Zombie: Śnieg śniegiem, ale ja już żyję wakacjami^^
W tym roku padła propozycja wypadu nad morze! NASZE MORZE! <333 Topielica chyba ze mnie, bo na samą myśl czuję lekkie podniecenie. Grzebię w internetach, szukam swojego miejsca na plaży, a wymagania mam w kurwę ogromne. Budynek PRLowski (bo lubię klimat czarno-białych filmów), w miarę pusta, cicha i piaszczysta plaża, ośrodek wypoczynkowy mało przyjazny dzieciom (nie lubię wrzasków, zresztą moje Xerówki to już panienki i na placach zabaw nie bywają), dlatego rozważam miejsca w sanatoriach. Ja wiem, że tam śmierdzi starymi ludźmi, ale jakoś mnie to nie przeszkadza. Poza tym dobrze, świeżo tam karmią, no i często zabiegi są w cenie... Znalazłam kilka fajnych miejsc, ale słaby dojazd... nie jestem mobilna :( Kurczę blaszka, sama nie wiem co wybrać. Ktoś coś ten? ;> :D

uid_af10da33721de83b644d41480bb2f2b71435327085123_width_1200_play_0_pos_1200_gs_0.jpg

Ostatecznie pojadę do Rowów, choć wolałabym nie, bo tłoczno bardziej niż w Gdyni. No i syf niesamowity. Jak żyję takiego pierdolnika w lasach i na plaży nie widziałam.
  • awatar JazuMST: Jako bliski mieszkaniec Łeby mogę powiedzieć jedno: Nie przyjeżdżaj tu. Ja oczywiście kocham morze. Kocham je tak samo jak góry, ale morze w sezonie to istne piekło. Najlepiej znajdź sobie jakąś miejscowość krzak i tam pojedź. Do jakiejś pani Tereski na pokój. Osobiście po ostatnich wakacjach polecam Tałty, koło Mikołajek. Niebo na ziemi.
  • awatar valentine72: najlepsze będzie mało uczęszczane miejsce,mała wioska i pokoik u babci.....już chcę lata i to już !:)
  • awatar Lalka Zombie: @JazuMST: wszystko fajnie, tylko że wole jednak morze, jeziora tez w pytke, bo woda cieplejsza i kajaki, ale jednak morze to morze :D Myślałm, że w Poddębiu znajdę taką panią Tereskę, ale same leniwe gosposie, dadza pokoj i to wszystko. @valentine72: chętnie, pod warunkiem, że mi ta babcia gotowac będzie :D

ekogroup

www.ekogroup.info/(…)dobre-sinice-pomoga-w-walce-z-… - Skuteczną bronią w walce z zakwitami toksycznych sinic, które latem uniemożliwiają np. kąpiele w Bałtyku, mogą okazać się związki wydzielane przez inne sinice. Na razie trudno je uzyskać, ale kiedyś mogą się przydać do zwalczania rów

www.ekogroup.info/(…)sieci-widma-wylowione-z-baltyk… - 268 ton sieci widm udało się wyłowić w ramach akcji ich usuwania z polskich wód Bałtyku – informuje organizacja ekologiczna WWF Polska.

Według szacunków WWF Polska, tylko w polskiej wyłącznej strefie ekonomicznej Morza Bałtyckiego mo�

paulina8-11

Jak wiecie w poprzedni poniedziałek wróciłam znad morza (jak ten czas szybko leci!). Ci z Was, którzy obserwują mnie na instagramie ( instagram.com/pulinka18/ ) wiedzą, że na plaży malowałam paznokcie. Uprzedając pytania - na plaży było tak mało osób, że chyba nikt nie zwrócił na to uwagi. A nawet jeśli, to trudno, taką mam pasję :)
Wybrałam lakier Orly nr 40662 It's up to blue. Jest to bardzo ładny niebieski lakier (w końcu jaki inny kolor może być lepszy na pobyt nad morzem?), który kryje po 2 warstwach (u mnie 3, bo pomimo szybkiego wysychania musiałam się czegoś dotknąć). Ma metaliczne wykończenie.
Nie przedłużając - zapraszam na bardzo dużą ilość zdjęć z morzem w tle :)

Przepraszam za suche skórki, morze i wakacje nie sprzyjały im.
Buteleczka ma 18ml (czy ktoś kiedykolwiek wykończył taką pojemność?), a pędzelek jest prosty, dobrze się nim operuje. Ogromnym plusem jest to, że korek (czyli miejsce, które trzymamy w łapce) jest pokryty antypoślizgowym materiałem.

Lakieru nie pokryłam żadnym top coatem i wytrzymał na moim paznokciach 4 dni bez żadnych odprysków, jednak pamiętajcie, że jest to sprawa indywidualna.

Co myślicie o tym lakierze? Jak Wam się podoba kolor?

Pulinka ;)
  • awatar aqq0: Fajny kolor :D Ja mam jeden orly już chyba 4 lata i jest poniżej połowy już. Lakier trochę zgęstniał ale nie przeszkadza w malowaniu :)
  • awatar Yoasiczka: fajny kolor :-)
  • awatar gość: Boski, morski kolor :)

ekogroup

www.ekogroup.info/(…)wypuszczanie-lampionow-szczesc… - Nie wypuszczajmy lampionów „szczęścia” na pożegnanie wakacji, bo stanowią zagrożenie pożarowe i zanieczyszczają środowisko. Co więcej w świetle prawa lampiony są bezzałogowymi statkami powietrznymi i ich wypuszczanie poza zasięg wzr

www.ekogroup.info/(…)nie-zyja-dwie-male-foki-szare… - Dzięki specjalnym nadajnikom znamy losy dziewięciu fok szarych wypuszczonych do Bałtyku w maju i czerwcu tego roku. Niestety dwie z nich, urodzone na wolności, zginęły. Kuzia została znaleziona martwa w czerwcu na Mierzei Wiślanej w niespełn

www.ekogroup.info/(…)zakwit-sinic-w-baltyku-widoczn… - Sino-kremowa powierzchnia pełna zawirowań o fraktalnych kształtach - tak wygląda zakwit sinic na Bałtyku, widziany okiem instrumentów na pokładzie satelity NASA.

Zdjęcia 11 sierpnia wykonały instrumenty Operational Land Imager (OLI) umies

ekogroup

www.ekogroup.info/(…)martwy-wieloryb-w-zatoce-gdans… - Jeszcze nie tak dawno cieszyliśmy się z wizyty oceanicznych gości z rzędu waleni w Zatoce Gdańskiej, kiedy to w połowie sierpnia akwen ten odwiedziły delfiny butlonose. Wydawać by się mogło że równie podobne, osobliwe zdarzenie dotyczące

lija10

Wróciłam wczoraj z nad morza, a dokładnie z Jastarni. Byłam tam od soboty do sobot, czyli jakieś 8 dni. Pogoda była niestety taka sobie. Tylko przez 3-4 dni świeciło słońce, a czwartek i piątek był najgorszy. Cały dzień lało, lało..i jeszcze raz lało, nie dało się nigdzie wyjść. Tylko 2 razy wystąpiłam w stroju kąpielowym. Prawie codziennie wcinałam zapiekankę salami XXL(50 cm), a moi rodzice i siostra hot-dogi. XD W poniedziałek pojechaliśmy pociągiem na Hel. Tam poszliśmy do fokarium. Foczki były przeurocze.

Potem poszliśmy na t.zw.''cypel'' czyli początek mierzei Helskiej.Było tam przepięknie. Można było znaleźć na tamtej plaży dużo muszelek i ładnych kamyków.

Na koniec poszliśmy na rejs. Płynęliśmy po zatoce. Bardzo tam wiało, a fale były ogromne i trochę kołysało. Jedna fala była tak wielka, że ochlapała mnie. XD

W środę poszliśmy na piechotę plażą do Juraty(miejscowości gdzie są same hotele oraz rezydencja prezydenta Polski). W miejscowości tej byliśmy na molo.

Na tych plażach jest bardzo dużo meduz. Gdy idzie się brzegiem morza trzeba uważać, aby na nie nie nadepnąć, a w wodzie jest ich jeszcze więcej.
2015-07-29 11.08.20.jpg

Reszta dni była do siebie podobna. Codziennie chodziliśmy na plażę pospacerować i do centrum ''ulicy cudów'' jak to mój tata nazwał masę straganów, sklepów, automatów, knajpek oraz restauracji. XD

Oczywiście zrobiłam tam małe zakupy:

-okulary lustrzanki

-portfel z mordką kotka

-2 bransoletki

-rozgwiazdę

-takie coś z automatu, moja młodsza siostra też to sobie kupiła i mówi na to ziemniaki, mój nazywa się Pani Rysia, a jej Pan Stefan XD

-przypinkę z My little pony(nie śmiać się) XD

-muszelki, które już akurat sama nazbierałam na plaży

W następnym poście prawdopodobnie pokażę wam zdjęcia z sesji Clawdeen na plaży.
Pa pa.

asumi10

Ohayo!

2015-07-29 11.08.20.jpg

Oczywiście zrobiłam tam małe zakupy:

-okulary lustrzanki
2015-08-02 10.52.55.jpg

-portfel z mordką kotka :)
2015-08-02 10.53.10.jpg

2015-08-02 10.55.08.jpg

-muszelki, które już akurat sama nazbierałam na plaży
2015-08-02 10.55.58.jpg

To wszystko w dzisiejszym poście.
Pa pa.
  • awatar Zakira Luna: Szkoda że nie mieliście pogody...ale widzę że i tak było fajnie :P
  • awatar .Guciowata.: fajna przypinka ^^
  • awatar Kate - Writes: O foczki! Ja za każdym razem jak jestem nad morzem niestety nie mogę zobaczyć żadnej. Z przypinki nie będę się śmiać, bo właściwie nie ma z czego. Ja namiętnie kolekcjonuję Pingwiny z Madagaskaru.

burzliwe-niebo

Sombra:

Wpis tylko dla użytkowników pinger.pl

banzajpl

Bałtyk jest niewielkim morzem przez co dla wielu zdaje się on być mało interesujący. Mimo to posiada on wiele niezwykłych miejsc, a do tego odbywa się na nim wzmożony ruch statków. Dziś...
www.banzaj.pl/Wycieczka-z-kontenerowcem-MV-Carat…

ekogroup

www.ekogroup.info/14695/martwy-morswin-na-zachodzie/ - W dniu 17.06.2015 r. został znaleziony kolejny martwy morświn. Morze wyrzuciło jego zwłoki na 390 kilometrze polskiego wybrzeża.

Informację o znalezisku do Stacji Morskiej IOUG w Helu przekazał Urząd Morski w Szczecinie. Ciało zostało za

www.ekogroup.info/(…)nowe-foki-pomagaja-w-badaniach… - Trzy młode foki szare (Neptun, Norda i Natka) urodzone w bieżącym roku w Stacji Morskiej Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego w dniu 28.05.2015 zostały uwolnione do Bałtyku na terenie Słowińskiego Parku Narodowego w rejonie miejscow