Wpisy oznaczone tagiem "dieta śródziemnomorska" (5)  

wiktoriaw
 
DSC02021.JPG

Idąc w tym miesiącu nowym obranym przeze mnie tropem (a więc nie tropem paleo ;)) nadal urozmaicam swoją dietę poszukując na prawdę "zdrowych", nie obciążających układu trawiennego, jelit, wątroby itd. pomysłów na moje przepisy. Dziś postanowiłam, że zrobię na śniadanie omlet (dawno nie jadłam ;)) ale... bez żółtek, jedynie same białko :) Omlet jest niskokaloryczny, do tego nie zawiera cholesterolu, soli, zawiera za to dużo białka (w tym z nabiału, który mogę jeść, a więc z delikatnego serka wiejskiego naturalnego), warzyw, przypraw ziołowych oraz zielonych oliwek.

Nigdy nie jadłam omletu białkowego (bez żółtka) i pewnie nie wpadłabym na to gdyby nie moja dieta i to byłby mój błąd, na szczęście dieta otwiera mi oczy na zdrowe alternatywy ;) Omlet mnie bardzo zaskoczył - (SMAKOWAŁ OBŁĘDNIE !), choć prosty jednak bardzo zdrowy i pożywny (na kilka godzin spokojnie zapełni żołądek) przy czym bardzo delikatny (nie wiem czemu ale jakoś omlet z całych jajek zawsze dawał mi takie uczucie "nie zdrowej" sytości.. bardzo nie lubię tego uczucia, kiedy czuję, że coś zalega mi na żołądku, gniecie...), przy omlecie białkowym nie odczułam tego, a również najadłam się do syta (ale bez uczucia "zapchania" i "zalegania" w żołądku). Myślę,że na długo pozostanę przy jajkach "w wersji light" ;) czyli daniach z samych białek. Takich jajek można jeść sporo nie martwiąc się o cholesterol i serce, a smakują równie dobrze (o ile nie lepiej ;)) jak jajka "całe", wystarczy tylko szczypta wyobraźni i kilka zdrowych składników z lodówki i... do dzieła ;)

Przepis tutaj:
dieta-paleo-przepisy.blogspot.com/(…)omlet-biakowy-…

Pozdrawiam ciepło,
Wiktoria W.
  • awatar xthy: Omlet wygląda przepysznie , spróbuję sobie go zrobić .;)
  • awatar Wiktoria W: @xthy: Obłęd, mówię Ci, obłęd :) Polecam :)
  • awatar Moje Pyszności: chętnie wypróbuję :)
Pokaż wszystkie (3) ›
 

wiktoriaw
 
DSC02004.JPG

Naszła mnie wczoraj chęć na wieczorną przekąskę, na szybko przygotowałam prostą sałatkę 3 składnikową ze śledzia, krewetek oraz majeranku :) Przekąska doskonała zarówno na śniadanie jak i na lekką kolację.

Składniki:

- śledź 2 szt (filety bez ości)
- krewetki 10 szt
- majeranek

Sposób przygotowania:

Śledzia i krewetki myjemy z oleju (jeśli były w oleju). Śledzia kroimy w cienkie paski, na wierzchu układamy krewetki, całość posypujemy majerankiem (lub inną ulubioną przyprawą). Smacznego :)

Więcej tutaj:
dieta-paleo-przepisy.blogspot.com/(…)przekaska-saat…

Pozdrawiam ciepło,
Wiktoria W.
 

kobietamag.pl
 
Oliwki stanowią podstawę diety śródziemnomorskiej, powszechnie uznawanej za najzdrowszą. Oliwki są bowiem źródłem witamin, minerałów oraz zdrowych, jednonienasyconych kwasów tłuszczowych. Mają one także niewiele kalorii dzięki czemu pozwalają zachować piękną figurę. Jakie inne zdrowotne właściwości mają hiszpańskie oliwki?
kobietamag.pl/?p=72782
 

 

Kategorie blogów