Wpisy oznaczone tagiem "kwas foliowy" (7)  

kobietamag.pl
 
Przyszłe mamy coraz cześciej słyszą o konieczności  suplementacji kwasu foliowego w ciąży i w okresie ją poprzedzającym. Wprawdzie staje się on standardem suplementacji w okresie ciąży, to jednak wiele z nas nie zawsze zdaje sobie sprawę z tego, dlaczego jest on tak ważny. - kobietamag.pl/kwas-foliowy-dlaczego-jest-tak-waz…
suplementacja-kwasu-foliowego-w-ciazy.jpg
 

fau
 
W tym roku zaobresrowałam takie zjawisko jak lody w granulkach :) Oczywiście te sprzedawane na mieście mrożone kuleczki pewnie nie nadają się w mojej diecie, więc postanowiłam spróbować zrobić coś takiego sama. I wiecie co? Okazuje się to banalnie proste!

Składniki:
1 duży banan
3 kopiate łyżki mleka kokosowego
80 gram wegańskiej czekolady

Składniki rozdrabniamy, (czekolada w kostki, mleko w łyżkach, banan w kawałkach) i zamrażamy. Najlepiej włożyć je do zamrażalki dzień wcześniej, bo potrzebujemy naprawdę mocno zmrożonych produktów, inaczej nie wyjdzie, tzn. masa się wymiesza.

Po zamrożeniu całość wkładamy do blendera i miksujemy, jeśli produkty mieliśmy naprawdę pożądnie zamrożone, nie ma strachu, że się nam masa za mocno wymiesza. Gotowe :)

Składniki na 2 porcje

Mleko kokosowe jest bogate w aminokwasy i witaminę C. Jest dobrym źródłem tłuszczu, białka i cukru, a także kwasu foliowego, żelaza, wapnia, potasu i magnezu.
Banany obfitują w magnez, potas, cukry proste
A czekolada to czekolada :)

UWAGA: Te lody mają bardzo dużo kalorii. Jedna porcja to prawie 400 kcal, a naprawdę nietrudno pochłonąć 2 :)
 

marcelinab79
 
Wpis tylko dla właściciela minibloga

Wpis prywatny. Może go zobaczyć tylko właściciel minibloga.

 

marcelinab79
 
Wpis tylko dla właściciela minibloga

Wpis prywatny. Może go zobaczyć tylko właściciel minibloga.

 

fau
 
Składniki (na 2 porcje):  
3 banany
świerze liście mięty (2 gałązki)
3 duże łyżki mleka kokosowego (gęstego!)

Banany i liście mięty (bez łodyżek!) miksujemy na jednolitą masę i mieszamy z mlekiem kokosowym. Przekładamy do pucharków i wkładamy do zamrażarki na kilkanaście minut. Gotowe.

Mleko kokosowe jest bogate w aminokwasy i witaminę C. Jest dobrym źródłem tłuszczu, białka i cukru, a także kwasu foliowego, żelaza, wapnia, potasu i magnezu.
Banany obfitują w magnez, potas, cukry proste
Mięta wspomaga trawienie.
 

maya
 
Zawartość kwasu foliowego w wybranych produktach spożywczych (mcg/100 g produktu):

•    otręby pszenne  258
•    wątroba 219-364
•    szpinak 155 – świeży, 29-90 gotowany
•    bób 130, 37
•    kalafior 120, 51
•    brokuły 90, 64
•    brukselka 88-170
•    groch 87, 34
•    szparagi 75-175
•    jajko 70, 30
•    chleb pszenny pełnoziarnisty 39
•    papryka 37
•    sałata 33
•    kapusta 16-45, 11
•    banany 28 - 36
•    pomarańcze 24
•    sery 16
•    mleko krowie 5-12
•    wołowina, drób, wieprzowina 5-18
•    jabłka 6
 

maya
 
Kwas foliowy (folacyna, witamina B9, witamina M, witamina B11)

Rola w organizmie:
•    uczestniczy w powstawaniu krwinek czerwonych, jest czynnikiem antyanemicznym
•    reguluje rozwój komórek nerwowych, decyduje o dobrym samopoczuciu psychicznym
•    jest potrzebny wszędzie tam, gdzie komórki organizmu dzielą się, czyli przy gojeniu ran, budowie mięśni,
•    ma pozytywny wpływ na wagę i rozwój noworodków; bierze udział w zachowaniu materiału genetycznego,
•    usprawnia funkcjonowanie układu pokarmowego, uczestniczy w tworzeniu soku żołądkowego, zapewnia sprawne działanie wątroby, żołądka i jelit;

Skutki niedoboru:
•    prowadzi do anemii
•    spowolnienie syntezy DNA i replikacji (podziału) komórek
•    uczucie przemęczenia i kłopoty z koncentracją, stany niepokoju, lęku, depresja, nadmierna drażliwość, bezsenność, roztargnienie, problemy z pamięcią, zaburzenia w trawieniu i we wchłanianiu składników odżywczych, bóle głowy, kołatanie serca
•    powstawanie ciężkich zaburzeń rozwojowych u płodu (wady cewy nerwowej)

Dzienne zapotrzebowanie:
0,2 -0,4 mg  (200 - 400 mcg – mikrogramy)

Źródła w pożywieniu:
Najlepszym źródłem kwasu foliowego są warzywa, szczególnie o zielonych liściach, nasiona roślin strączkowych. Do bogatych źródeł należy wątroba. Niską zawartość kwasu foliowego maja mięso, mleko i produkty mleczne. Wyjątkowo dużo witaminy B9 zawierają drożdże piwne i wątroba. Znajduje się ona także w jajkach, pszenicy oraz w soku pomarańczowym i owocach awokado.
 

 

Kategorie blogów