Wpisy oznaczone tagiem "mała firma" (2)  

epartnerzy
 
Podkreśla się powszechnie, że jedną z barier ograniczających rozwój małych firm są trudności związane z kierowaniem ludźmi. Każde tego typu przedsiębiorstwo ma wprawdzie własną specyfikę i nie istnieje jeden wzorzec postępowania, którym powinni się kierować właściciele, jednak możliwe i pożądane jest dopasowanie prezentowanych tu modeli działania do konkretnych potrzeb, uwarunkowań i okoliczności.

Omawiając zatem specyfikę zarządzania ludźmi w małej firmie (rozumianej tu jako przedsiębiorstwo zatrudniające mniej niż 50 osób), autorka skupia się na zagadnieniach, których znaczenie można uznać za strategiczne:

- rekrutacja i selekcja - wybór sposobu ich przeprowadzenia i szczegóły postępowania,
- rozwój i doskonalenie pracowników - adaptacja i kariera zawodowa w firmie, szkolenia,
- motywowanie i wynagradzanie personelu - teorie motywacji a praktyka zarządzania,
- kształtowanie systemów wynagrodzeń,
- systemy ocen - kryteria, przegląd metod, prowadzenie rozmów oceniających,
- rozstanie z pracownikiem jako sprawdzian kultury organizacyjnej - postępowanie przy zwalnianiu zatrudnionych.

Przegląd opisywanych dotąd w literaturze modeli i przytaczane wyniki badań zapewniają solidną podbudowę teoretyczną prezentowanych zagadnień, zaś odwołanie się do konkretnych przykładów z dzisiejszej polskiej rzeczywistości gospodarczej zwiększa praktyczną przydatność książki jako przewodnika dla menedżerów i właścicieli firm.

darmowy fragment do pobrania:
www.aspiracja.com/(…)zarzadzanie_personelem_w_malej…

pełną wersję ściągniesz tutaj:
epartnerzy.com/(…)zarzadzanie_personelem_w_malej_fi…

**********
Salon Cyfrowych Publikacji ePartnerzy.com - zapewnia Ci GWARANCJĘ 100% SATYSFAKCJI, a także gwarancję najniższej ceny
 

puella
 
Karen Romme w książce „Calimeromarketing, czyli w czym małe przedsiębiorstwa mogą być wielkie” próbuje nas przekonać, że mała firma może w takiej – wydawałoby się – nierównej walce odnieść sukces. Dlaczego małe firmy wciąż mają szanse w starciu z molochami? Przede wszystkim dlatego, że to, co może być ich słabą stroną, są w stanie przemienić w swoje atuty. Spróbujmy zatem przyjrzeć się tym „dodatnim minusom”.
fmcg.kolporter.com.pl/mala-wielka-firma/
 

 

Kategorie blogów