Wpisy oznaczone tagiem "morze" (1000)

milab

gdzietuwyjsckrakow

Plaża, jaka jest każdy widzi. A może nie?

Niby wszystkie plaże wyglądają tak samo, ale dla mnie, jako amatorki wypoczynku nad wodą każda jest inna- lepsza lub gorsza. Czym wyróżniła się plaża
w Hajfie?

1. Infrastruktura, która jest, ale jej nie ma.
Przyzwyczajona jestem, że obok plaży jest mnóstwo knajpek i sklepików
z pamiątkami oraz wypożyczalni leżaków. W Hajfie była jedna, no może dwie restauracje (czynne również w szabat), sklepów i leżaków brak. Były plastikowe fotele, które można było wypożyczyć, ale nas nie zachęciły. Przekonały nas natomiast wielkie “parasole” wbudowane na stałe w grunt, które dobrze dawały cień.

2. Alkohol, który jest, ale go nie ma
Nie ma nic lepszego niż wino na plaży. W Hajfie możecie się go napić całkowicie legalnie, ale… nie można wnieść szklanych butelek na teren plaży. Sposób: przelać do plastiku.

3. Ratownicy, którzy są, ale ich nie ma
Plaża w Hajfie jest strzeżona… tylko do godziny 18
i przez ratowników, którzy mówią tylko po hebrajsku. Nawet gdyby krzyczeli do mnie “Uwaga rekin!” to
i tak nie zrozumiałabym. Nie zrażajcie się czerwonymi flagami wbitymi w morze, ponieważ wyznaczają one granice, do której możecie wejść do wody.

4. Kamieni nie ma, fale są
Buty do wody zbędne- Morze Śródziemne w Izraelu ma piaszczyste dno.
Niestety nie popływałam za bardzo, ponieważ uniemożliwiały mi to spore fale, na które trafiliśmy podczas naszego pobytu. Raj dla surferów i dla mojego Lubego.

Istotny jest fakt, że plaża jest mocno oddalona od centrum Hajfy i raczej nie dotrzemy tam piechotą. Na szczęście autobusy, które dowiozą nas na miejsce kursują również
w szabat.

Podsumowując polecam spędzić dzień na pięknej plaży w Hajfie. Żółty piasek i zachód słońca na tle palm sprzyjają wypoczynkowi i zbieraniu sił na dalsze zwiedzanie Izraela.

rokiowca

13 sierpnia wróciłam z tygodniowego urlopy. Było fantastycznie i śmiesznie. :D  Cały czas bolał mnie brzuch ze śmiechu, bo było dobre towarzystwo. :D Oczywiście zrobiłam trochę fotek.
W ogóle w czerwcu stuknęło mi 26 lat więc jestem przed 30 jak to mówił mój EX Krzysztof. Właśnie, EX Krzysztof to bardzo ciekawa postać w moim życiu była. No ale cóż życie nie może opierać się na bajkach i obietnicach. :D Karma wraca i mam nadzieje, ze szybko wróci, a ja mogę w tym pomóc. :)
Wracając do moich wakacji. Pojechałam tam MATIZEM, tak dobrze czytacie tym zielonym zardzewiałym wozem. :D  No i cisłam nawet 150 na autostradzie. Całą drogę ja prowadziłam, bo Kamil nie ma prawka. W ogóle zauważyłam, że tylko utrzymuję kontakt z mężczyznami, którzy nie mają prawka. Auto bezawaryjne. Śmigało elegancko. Wszyscy jak im mówię, że jechałam matizem nad morze to robią wielkie oczy. No ale ja jestem zbyt wygodnicka żeby jechać pociągiem lub autokarem. Do auta się wszystko wrzuci i jest spokój. Niestety Borys nie mógł z nami jechać, bo nie wolno było z zwierzakami jechać. :( Borys ogólnie jest zdrowy i bardzo dobrze się trzyma.

Także wracamy do fotek:

Selfie z plaży z Kamilem.
wakacje001 (Kopiowanie).JPG

Księżniczka na białym koniu.
wakacje002 (Kopiowanie).JPG

To zdjęcie to ma ciekawą historię. Chciałam żeby m i Kamil zrobił fajne foto na koniu i zanim wrócił to wywaliło mnie bardziej na środek morza. Jakiś chłop mnie ratował. Tak to by mnie za granice wywiało. :V
wakacje003 (Kopiowanie).JPG

Kamilek we własnej osobie.
wakacje004 (Kopiowanie).JPG

Byliśmy też w muzeum figur woskowych i jak dla mnie dramat. Postacie nie podobne gdyby nie tabliczki to bym nie wiedziała kto jest kto. No ale foto z Bradem sobie musiałam strzelić.
wakacje005 (Kopiowanie).JPG

Kolejne selfie z Kamilem w Kołobrzegu.
wakacje006 (Kopiowanie).JPG

Jesteście Wenszem i Szonom.
wakacje008 (Kopiowanie).JPG

Tutaj foto z kurą. Będąc w Kołobrzegu natrafiliśmy na Strugan z pluszowymi mewami, a na mewy mówiliśmy "dziwne kury". W Mrzeżynie jakoś nie było tych małych kur, lecz pewnego dnia jak chodziliśmy sobie po struganach trafiliśmy na małą kurę. Mówię do Kamila "Patrz mała kura", on się spytał czy chcę i mówi do ekspedientki "Poproszę tę małą kurę.". Babka zaczęła się śmiać i my także. :V  Przyjechały wieśnioki ze Ślunska.
wakacje009 (Kopiowanie).JPG

Po powrocie do Katowic musiałam się parę razy zająć Gabrysią. 13 sierpnia Gabrysia skończyła 6 latek. Pamiętam jak Gabrysia się urodziła i mama wysłała mi zdjęcie takiego małego bobo. Za rok Gabrysia pójdzie już do szkoły. Uwielbiam z nią spędzać czas ode mnie na urodziny dostała dwie kulki L.O.L. jedna byłą z pieskiem, a 2 z małą siostrzyczką. Na zdjęciu Gabrysia z Kamilem, bo chciała zdjęcie.
wakacje010 (Kopiowanie).JPG

wakacje011 (Kopiowanie).JPG

Ogólnie poszliśmy wtedy na spacer i Gabrysia bardzo chciała mi i Kamilowi zrobić zdjęcie i jak ona to powiedziała "Poszuka miejsca gdzie będzie dobry cień i zrobi nam zdjęcie." Dobry cień był pod apteką. :D

Babisia001 (Kopiowanie).JPG

naswoim

Wpis tylko dla znajomych
Zagubiona mama:

dziarixmaziarix.pl

Wpis tylko dla właściciela minibloga

Wpis prywatny. Może go zobaczyć tylko właściciel minibloga.

ebook-dla-dzieci

Autor: Traci Chee

Jeszcze więcej magii i intryg w kontynuacji przygód Sefii i Łucznika – dziewczyny, która poznała moc czytania, i łagodnego chłopca, który pod wpływem przemocy zmienia się w posępnego wojownika.

Sefia i Łucznik uciekli ze szponów Straży, kryjąc się w lesie, by opatrzyć rany i zaplanować następny ruch. Nawiedzany bolesnymi wspomnieniami, Łucznik stara się przezwyciężyć traumę przeszłości, lecz okrutne wspomnienia nękają go za każdym razem, gdy zamyka oczy. Kiedy jednak na pustyni spotykają się z grupą porywaczy, Łucznik znajduje sposób na pokonanie swoich koszmarów: polując na impressorów i uwalniając chłopców trzymanych przez nich w niewoli. Z pomocą Sefii podróżuje po królestwie Deliene, ratuje kolejnych jeńców, podczas gdy ona nadal bada tajemniczą Księgę i zawarte w niej sekrety. Ale im więcej bitew toczą, tym większy staje się głód krwi Łucznika, aż jego pragnienie przemocy staje się naprawdę groźne.

„Mówczyni" to mistrzowska kontynuacja powieści „Czytelniczka" - entuzjastycznie przyjętego przez krytyków i czytelników bestsellera „New York Timesa”, który otworzył trylogię „Morze atramentu i złota".

W tej powieści książka naprawdę ma wielką moc!

„Powinien ją przeczytać każdy, kto ceni dobrą lekturę, trójwymiarowe postaci, tajemnicę, starannie nakreślone realia, przygodę, więzy lojalności - i piratów. Świeża, odmienna od innych książek fantasy." SLJ

„Sugestywny język, fascynująco nakreślony świat, wielowymiarowe postaci, wciągająca fabuła - miłośnicy fantasy zatopią w tej serii zęby." Booklist

„Traci Chee napisała wspaniałą książkę o potędze opowieści, zaludnioną barwnymi postaciami w zręcznie nakreślonym fantastycznym krajobrazie. Na długo pozostanie w waszej pamięci". Renee Ahdieh

Szczegóły publikacji:
dladzieci.masz24.pl/morze_atramentu_i_zlota_tom_…

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Więcej ebooków z działu "dla dzieci i młodzieży", znajdziesz tutaj:
masz24.pl/ebooki-dla-dzieci-i-mlodziezy.html

antybohaterka

checkpoint

Wpis tylko dla znajomych

gablotka-szkolna

Szkoła Podstawowa nr 68 w Szczecinie im. 12 Pułku Ułanów Podolskich serdecznie zaprasza wszystkich „poetów” i „fotografików” ze szkół podstawowych do wzięcia udziału w V Ogólnopolskim Konkursie Poezji i Fotografii Marynistycznej „Impresje Morskie 2018”. Konkursy są niezależne od siebie. gablotka-szkolna.blogspot.com/(…)konkurs-impresje-m…

visiton

VisitON: Szukacie nowych miejsc gdzie można nas znaleźć? VisitON dociera do Was na każdej platformie, dla wygody!

Sprawdź nas na blogspocie: visitonpl.blogspot.com/

tanesha

Tanesha: Plaże z krystalicznie czystą wodą ??
Trzeba celować w Hawaje, Seszele, Karaiby lub ...naszą europejską Majorkę! :)

visiton

VisitON: Hotel Sopot**** znajduje się w samym sercu Trójmiasta, w północnej, spokojnej części Sopotu. Obiekt od pięknej piaszczystej plaży dzieli jedynie Park Północny.
Do dyspozycji Gości oddanych zostało 124 nowoczesnych i przytulnych pokoi, wykonanych z najwyższej jakości materiałów, co daje poczucie komfortu i odprężenia.
visiton.pl/hotele-w-polsce/ad/5796-hotel-sopot.html

visiton

VisitON: Calypso to kompleks przestronnych i wygodnych domków letniskowych w Pobierowie.

Pobierowo położone jest w sosnowym lesie pomiędzy Dziwnowem a Rewalem i uchodzi za jedno z najładniejszych kąpielisk morskich. Domki położone są w odległości 400m od plaży i 300m od centrum. Pełna oferta tutaj: visiton.pl/(…)5740-domki-letniskowe-calypso.html…

pakamera.pl

Lekkie kolczyki-sztyfty wycinane w drewnie i recznie malowane i zabezpieczone cienka warstwa laki.... Wiecej zdjec tutaj www.pakamera.pl/kolczyki-inne-koniki-nr1935289.htm

burzliwe-niebo

Sombra:

visiton

VisitON: [...]Pokój, w którym mieliśmy okazję gościć znajdował się na trzecim piętrze a jego okna wychodziły na ulicę przed hotelem. Nocleg w pokojach z tej strony ma swoje duże plusy, jak na przykład większe łóżko (kto lubi rozciągnąć się w trakcie snu ten wie, jak ważna jest ta przestrzeń), ale ma też minusy. Pierwszym z nich jest sama ulica właśnie: złożona z betonowych płyt, sprawia, że przejeżdżające przed hotelem auta dudnią jak pociągi[...]
Cały artykuł mozna przeczytać na:
dozwiedzenia.pl/wizyta-trojmiescie-hotel-sadova/

pakamera.pl

Plazowiczka/plakat A3/Justyna Mioduszewska

Plakat z autorska grafika wydrukowany cyfrowo na m.... Wiecej zdjec tutaj www.pakamera.pl/dodatki-plakaty-ilustracje-obraz…