Wpisy oznaczone tagiem "oklejanie witryn" (14)  

kasiamer
 

Sklepy stacjonarne z roku na rok są stopniowo wypierane przez ich odpowiedniki działające za pośrednictwem internetu. Proces ten wydaje się być nie do zatrzymania, jednak można zaryzykować tezę, że pewna ilość sklepów działających w tradycyjny sposób nadal pozostanie. Szczególnie w obrębie miejsc, gdzie stale przebywają duże ilości ludzie - np. na rynkach miast, w pobliżu szkół i budynków użyteczności publicznej i - przede wszystkim - w galeriach handlowych.

Dobrym sposobem na zachęcenie potencjalnych klientów do odwiedzenia danego sklepu jest charakterystyczny wygląd witryny sklepowej. Zazwyczaj drogą do tego celu są dwa rodzaje zastosowanych środków - odpowiedni aranżacja przestrzeni witryny za pomocą rekwizytów (zazwyczaj ich rolę pełni też sprzedawany towar, np. odzież eksponowana na manekinach) oraz oklejanie witryny atrakcyjnymi naklejkami. O ile rodzaj przedmiotów wystawianych na witrynie zależy od profilu działalności sklepu, to już w przypadku naklejek można określić ogólne zasady ich zastosowania.

Przede wszystkim oklejona witryna musi być zauważalna, jednak nie wskutek zastosowania krzykliwych, bijących po oczach barw (no chyba, że chcemy zareklamować sex-shop). Stąd też zlecając zaprojektowanie i wydruk naklejek należy zażyczyć sobie wykorzystanie stonowanych, przyjemnych dla oka barw.

Po drugie, treść jaka zostanie umieszczona na witrynie musi w przystępny sposób przedstawiać działalność sklepu, tak aby przechodzący obok człowiek wiedział, z czym zetknie się po przekroczeniu progu, aby nie wyszedł z niego rozczarowany, bo w takiej sytuacji najprawdopodobniej już nigdy do niego nie zajrzy.

Poza odpowiednimi barwami i treścią do omówienia pozostaje jeszcze forma. A jest ona kluczowa dla wyglądu witryny. Litery, przekazujące treść, powinny być uzupełnione elementami graficznymi. Najlepiej jeśli nie będą to całkiem abstrakcyjne figury, lecz będą się odwoływały do sprzedawanych towarów, marek lub wieku klientów sklepu. Nie bez znaczenia jest także dostosowywanie witryny do pory roku - zimą powinien zagościć na niej śnieg, latem temat wakacji itd.

Oklejanie witryny jest niedrogim sposobem na nadanie sklepowi świeżego wizerunku. Oczywiście w ślad za nim powinny iść także pewne zmiany we wnętrzu placówki. Niemniej, dobrze wykonany wygląd witryny, do tego zmieniany co jakiś czas, z duża dozą prawdopodobieństwa przełoży się na zwiększenie zainteresowania klientów. A o to przecież w handlu chodzi.

Przykładowe realizacje oklejania witryn można zobaczyć na:www.vizer.pl/oferta/oklejanie-witryn/
witryna sklepowa.jpg
 

 

Kategorie blogów