Wpisy oznaczone tagiem "orzechy laskowe" (12)  

monsterka321
 
Dzisiaj wasz Orzech opowie wam bajkę o orzechach! W końcu coś o mojej rodzinie hyhyhy.

*MIGDAŁY*
Czyli nasiona migdałowca to najszlachetniejsze z orzechów i dlatego nadaje się im tytuł „króla orzechów”. Sprzyjają odchudzaniu. Zawarte w nich NNKT regulują metabolizm i zapobiegają gromadzeniu się zbędnej tkanki tłuszczowej. Wspomagają pracę układu nerwowego, poprawiają pamięć i koncentrację, a także działają przeciwdepresyjnie. Migdały powinny się znaleźć w diecie na mocne włosy i paznokcie, gdyż są skarbnicą witamin z grupy B.
migdaly.png



*ORZECHY WŁOSKIE*
Ze względu na dużą ilość fosforu, który doskonale wpływa na pracę mózgu, orzechy polecane są dla uczących się. Naukowcy wciąż to jeszcze badają, ale wiadomo już, że kwasy fenolowy i elagowy mają działanie przeciwnowotworowe – wiążą i unieszkodliwiają substancje rakotwórcze. A oba znajdują się w orzechach włoskich. W różnego rodzaju dolegliwościach żołądkowych można ratować się odwarem z liści albo domowej roboty nalewką z zielonych orzechów. Dzięki swoim właściwościom wyciąg z orzechów znaleźć można w wielu kosmetykach do pielęgnacji włosów oraz cery.
orzechy-włoskie.jpg



*ORZECHY LASKOWE*
Orzechy laskowe, czyli owoce leszczyny, podobnie jak inne orzechy, posiadają liczne wartości odżywcze i właściwości lecznicze. Orzechy laskowe są skarbnicą potasu, który reguluje ciśnienie krwi. Ponadto zawierają sporo błonnika oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych, które obniżają poziom "złego" cholesterolu, a podnoszą poziom tego "dobrego". Witaminy z grupy B są odpowiedzialne także za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, poprawę pamięci i sprawne myślenie. Poza tym udowodniono, że orzechy, także te laskowe, obniżają poziom cukru we krwi.
orzech_laskowy.jpg



*PISTACJE*
Pistacje (orzechy pistacjowe) wyróżniają się swoimi właściwościami i wartościami odżywczymi na tle innych orzechów. Ze wszystkich orzechów to właśnie one zawierają najwięcej potasu, który obniża ciśnienie tętnicze. Zawierają również substancje wspomagające pracę oczu. Zmieszają ryzyko rozwoju raka (zwłaszcza płuc i prostaty). Posiadają sporo żelaza, w związku z tym mogą się znaleźć w jadłospisie osób chorych na anemię. Pistacje wyróżniają się także zawartością witamin z grupy B, które przede wszystkim poprawiają pracę układu nerwowego, zwiększają odporność na stres i uspokajają.
pistacje_luz1.jpeg


*ORZESZKI ZIEMNE (ARACHIDOWE, FISTASZKI)*
Mają najwięcej białka ze wszystkich orzechów - 25g/100g. Witamina B3 przede wszystkim wspomaga układ nerwowy - koi nerwy, łagodzi stres, ułatwia zasypianie itp. Poza tym fistaszki są skarbnicą potasu, który pozwala utrzymać prawidłowe ciśnienie krwi i chroni przed nadciśnieniem tętniczym. Poprawiają pamięć i koncentrację oraz łagodzą stres, w związku z tym są polecane osobom, które wykonują intensywny wysiłek umysłowy, oraz seniorom, tym bardziej, że badania naukowe sugerują, że fistaszki mogą zmniejszyć ryzyko rozwoju choroby Alzheimera.
orzeszki550.jpeg

Większość informacji pochodzi ze strony poradnikzdrowie.pl

Nie będę wymieniać wszystkich rodzajów orzechów, podałam tylko te najpopularniejsze. Dowiedzieliście się czegoś nowego? Jakie orzechy lubicie najbardziej? Ja pistacje i orzechy laskowe ♥
Dodaj komentarz ›/ Pokaż wszystkie (10) ›
 

healsklep
 
Dziś przyjechała do nas kolejna dostawa pyyyyysznej kawy rozpuszczalnej o smaku orzecha laskowego.

kawa-rozpuszczalna-orzech-laskowy heal.jpg



Do kupienia już teraz:
zdrowazywnosc.org/(…)10-kawa-rozpuszczalna-orzech-l…

Wspaniała na prezent...
Idealna na początek dnia...
Niezastąpiona jako element lub wykończenie deseru (tiramisu, lody, polewy, kremy)...


*Rozkoszuj się smakiem oryginalnej kawy!*

Spróbuj a nie pożałujesz!
 

kasiekpe
 
Wczoraj zrobiłam sernik czekoladowo-orzechowy na zimno z książki Nigelli Lawson - Nigellissima.
Jakie są moje wrażenia?
Sernik jest prosty i szybki w wykonaniu, nie wymaga pieczenia oraz możemy (a nawet musimy) przygotować go wcześniej. Ciasto wyróżniają trzy warstwy: krucha - ciasteczkowa, niezwykle gładka i kremowa - serowa oraz chrupiąca - orzechowa. Pięknie się łączą, dając przyjemność z jedzenia, która mogła by trwać i trwać... Ale przejdę do najważniejszego... smaku, oczywiście.
Jak dla mnie cudownie zbalansowany - słodycz kremu czekoladowego przełamuje kwaskowatość twarożku, orzechy nadają ciekawej konsystencji oraz wzmacniają smak kremu a ciasteczkowy spód jest idealny - kruchy, nie za gruby, smakowity.

DSCF4853.JPG


Składniki na 8-12 porcji:

   250 g herbatników digestive
   75 g miękkiego, niesolonego masła
   1 słoik (400 g) nutelli lub innego kremu czekoladowo-orzechowego o temperaturze pokojowej
   100 g posiekanych, prażonych orzechów laskowych
   500 g gładkiego (mielonego) twarogu o temperaturze pokojowej (polecam Piątnice)
   60 g cukru pudru, przesianego.

Połam herbatniki i włóż do miski lub naczynia malaksera, dodaj masło oraz 1 łyżkę nutelli i miksuj aż mieszanina zacznie zbijać się w grudki. Dodaj 25 g prażonych orzechów laskowych i zmiksuj na masę o konsystencji mokrego piasku.
Masę przełóż do tortownicy o średnicy 22 lub 23 cm i ugnieć dłonią lub wypukłą częścią łyżki. Wstaw formę do lodówki i przygotuj masę na sernik.
Twaróg utrzyj z cukrem pudrem, aż będzie gładki, starannie wygarnij nutelle ze słoika, dodaj do twarogu i ucieraj aż się połączą.
Wyjmij tortownicę w lodówki. Przełóż do niej masę serowo-czekoladową i wygładź powierzchnie. Posyp ją pozostałymi siekanymi orzechami laskowymi i wstaw do lodówki przynajmniej na 4 godziny a najlepiej na całą noc.
Podawaj sernik na zimno, prosto z lodówki. Otwórz tortownicę i krój sernik leżący na dni foremki przed samym podaniem. Zanurz ostry nóż w zimnej wodzie przed ukrojeniem kolejnej porcji.

Smacznego.
DSCF4859.JPG
Pokaż wszystkie (1) ›
 

memorialstudentki
 
Wpis tylko dla właściciela minibloga
agronomist:

Wpis prywatny. Może go zobaczyć tylko właściciel minibloga.

 

velkiki
 
Wpis tylko dla właściciela minibloga
Forever And A Day:

Wpis prywatny. Może go zobaczyć tylko właściciel minibloga.

 

tasteofjoy
 
*Jedzenie orzecha to "dieta młodości", orzech ma bowiem właściwości, które zapobiegają w pewnym stopniu procesom starzenia.*


*WARTOŚCI ODŻYWCZE*

Są świetnym źródłem antyoksydacyjnej *witaminy E* zwanej witaminą młodości oraz *kwasu foliowego*, o który powinny zadbać wszystkie panie planujące zajście w ciążę. Orzechy laskowe są źródłem łatwo strawnego *białka i węglowodanów*. Orzechy zawierają także sporo cennych witamin i soli mineralnych, takich jak: *wapń, fosfor, magnez, potas*. Zawierają *witaminy z grupy B* oraz niewielkie ilości *witaminy C*, a także związki *żelaza*, dzięki czemu są polecane w zapobieganiu anemii.

Orzechy laskowe mają *niski indeks glikemiczny* oraz zawierają bardzo dużo tłuszczy (ponad 60% składników odżywczych, przez co zaliczane są do wymienników tłuszczowych), głównie w postaci wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, obniżających poziom cholesterolu we krwi.


*KALORYCZNOŚĆ*

Orzechy laskowe są bardzo bogate w składniki odżywcze i obok orzechów włoskich mają najwyższą wartość kaloryczną ze wszystkich owoców uprawianych w naszej strefie klimatycznej (wartość energetyczna 100g łuskanych orzechów laskowych wynosi 650kcal).

IMG_9822.JPG


*WŁAŚCIWOŚCI ZDROWOTNE*

- Poprawiają jakość krwi – zalecane szczególnie dla dzieci i ludzi chorych na anemię.

- Orzechy uszczelniają naczynia krwionośne, a także wykazują działanie przeciwzapalne i przeciwzakrzepowe.

- 100 gram orzechów zapewnia 387% dziennego zapotrzebowania na tę witaminę. Witamina E jest silnym przeciwutleniaczem, który niszczy wolne rodniki i hamuje procesy starzenia się komórek.

- Wzmacniają śledzionę i żołądek.

- Wzmacniają układ nerwowy, zalecane przy intensywnej pracy umysłowej.

- Z uwagi na dużą zawartość błonnika są także świetnym lekarstwem na zaparcia.


*WYKORZYSTANIE W KUCHNI*

Wykorzystuje się je do wyrobu czekolad, ciast, tortów i wielu innych produktów cukierniczych, a także do wyrobu nalewek. Z dietetycznego punktu widzenia lepiej jednak sięgać po orzechy nieprzetworzone, zaś desery z ich dodatkiem traktować jako produkty okazjonalnie pojawiające się w naszym menu.


*WYKORZYSTANIE W KOSMETYCE*

- Łupiny orzecha wykorzystuje się w pielęgnacji *cery trądzikowej*. Zmielone łupiny są częstym składnikiem peelingów jako środek ścierający, ściągający i przeciwbakteryjny.

- Tłuszcz z orzechów ma zastosowanie do produkcji mydeł i innych wyrobów perfumowanych.

- *Olejek* z orzechów laskowych znajduje zastosowanie w kosmetyce, szczególnie w aromatycznych masażach. Pielęgnuje oraz *odżywia suchą, zmęczoną i wrażliwą skórę*.

- *Puder* do zasypek z orzechów laskowych pomaga na *otarcia, rany, oparzenia, wrzody*.

- Napar z liści można stosować jako *kompresy na owrzodzenia skóry kończyn*.

IMG_9817.JPG

*KTO POWINIEN UNIKAĆ ORZECHÓW LASKOWYCH?*

- Orzechy należą do produktów kwasotwórczych. Dlatego są niewskazane dla osób cierpiących na *zgagę*.

- Orzechy te nie są zalecane osobom, u których występuje *reakcja alergiczna* na ten naturalny produkt roślinny.


*PRZECHOWYWANIE ORZECHÓW LASKOWYCH*

Uważajcie szczególnie na ich *jełczenie*, lepiej nie jeść orzechów w ogóle niż zjadać zjełczałe. Jełczenie powoduje podrażnienie błony śluzowej żołądka i jelit, utratę wartości odżywczych, złe trawienie olejów, osłabia odporność, niszczy witaminy A i E, obciąża pracę wątroby. Z tego powodu *łuskane orzechy przechowujmy w ciemnych pojemnikach* – światło przyspiesza ich psucie.

*Nie przechowujemy orzechów w opakowaniach plastikowych* – produkty oleiste wchodzą w reakcję z plastikiem.

-------------------
*Lubicie orzechy laskowe? Bo ja uwielbiam! To moje ulubione!* :)
  • awatar NieAnonimowa: Dlatego wlasnie scinam snickersa który nie ma nic wspólnego z tematem, ale jest orzechowy :P ps. złamałam się i przepadłam :D
  • awatar Hope over!: mogę je jeść kg :D
  • awatar jestemBasia: ja bardzo lubie :D
Pokaż wszystkie (5) ›
 

velkiki
 
Forever And A Day: bilans:
- płatki Nesvita, zielona herbata
- wafel ryżowy, jogurt activia, kawa
- marchewka, orzechy
- makaron pełnoziarnisty, warzywa na patelnie (brokuł, kukurydza, marchewka)
- dwa wafle ryżowe + koktajl (otręby, truskawki, banan)

ĆWICZENIA:
- Skalpel z Ewą Chodakowską
 

velkiki
 
Forever And A Day: super bilansik dzisiaj, tylko obym go nie zepsuła wieczorem. Królewicz ćwiczył to i ja muszę zaliczyć dzisiaj skalpel ;D

BILANS:
- trzy kromki pieczywa chrupkiego + jajko + szczypiorek + zielona herbata
- jogurt pitny activia + trzy kromki pieczywa chrupkiego + kawa
- jabłko + marchewka + garść orzechów laskowych
- makaron + fasolka szparagowa
- musli + mleko 0,5%

ĆWICZENIA:
- 30 day squat challenge dzień 6
- Skalpel (1) z Ewą Chodakowską
 

velkiki
 
Forever And A Day: wczoraj:
- płatki, mleko 0,5%, zielona herbata
- zielona herbata, jogurt pitny Fruvita 0% tłuszczu z ziarnami zbóż
- kanapka z chlebem cesarski, serkiem śmietankowym i sałatą lodową + kawa
- ryż + fasolka w sosie pomidorowym
- winogron + orzeszki laskowe
 

velkiki
 
Forever And A Day: 7.00 - płatki, mleko, zielona herbata
11.00 - dwie kromki chleba witalnego, sałata lodowa, serek śmietankowy, zielona herbata
13.00 - dwie kromki chleba witalnego, sałata lodowa, serek śmietankowy, kawa
16.00 - zupa pomidorowa, jabłko
19.00 - pomarańcz, kiwi, orzechy laskowe
 

velkiki
 
Bilans:
- płatki + mleko 0.5%, + zielona herbata
- dwie kromki chleba orkisz + serek ziołowy + sałata lodowa
-zielona herbata
- kawa
- marchewka, kilka orzeszków laskowych, śliwek suszonych
- ryż, cukinia, papryka, cebula,
- serek wiejski + kromka chleba orkisz
 

cosmopolitan
 
Wpis tylko dla właściciela minibloga
cosmopolitan:

Wpis prywatny. Może go zobaczyć tylko właściciel minibloga.

 

 

Kategorie blogów