Wpisy oznaczone tagiem "podróże" (1000)

gablotka-szkolna

MDK w Białymstoku zaprasza dzieci i młodzież do udziału w ogólnopolskich konkursach fotograficznym i literackim o tematyce podróżniczej „(Pod)różne historie”. Konkursy skierowane są do uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz placówek oświatowo-wychowawczych i innych organizacji prowadzących pracę środowiskową na rzecz dzieci i młodzieży. gablotka-szkolna.blogspot.com/(…)konkurs-podrozne-h…

jazumst

lalkazombie

Lalka Zombie: Heyah banana!
Opowiem Wam dzisiaj o tym, jak podróże kształcą, jaki ze mnie debiliusz oraz o tym, jak bardzo miałam przepierdolony grafik.

W piątek kończyłam pracę o 15, wsiadłam z młodzieżą w auto i ruszyłyśmy na wieś, bo wieczorem/nocą mieli przyjechać moi rodzice, a nie mieli kluczy, więc mieliśmy się spotkać na wsi.
Oczywiście jeszcze nie wyjechałam z Wro, gdy nawigacja w telefonie mnie zgubiła, nic to, lekkie opóźnienie i jedziemy. Nawet do Polkowic nie dojechałam, gdy zadzwoniła kierowniczka, czy mogłabym wrócić, bo kampania chyba nie wyjdzie xDDD
Oczywiście, że się zgodziłam, bo jestem debiliuszem, poza tym poprzedniego dnia zjebałam jedno zlecenie Konga i zwyczajnie miałam wyrzuty sumienia. Zadzwoniłam do mamy, opowiedziałam sytuację, dojechałam na wieś, klucze zostawiłam w umówionym miejscu, wzięłam prysznic i pojechałam z dziołchami z powrotem do pracy. W sumie pomagała mi głównie Puzon, bo Yoyo zaniemogła, położyła się u kierowniczki w biurze na podłodze i narzygała do wiadra xDDD. Szczęśliwie kampanię ogarnęliśmy, ale z pomocą kierowniczki, która rano z 2letnią córką przyjechała nam pomagać. Wróciłam do domu, przespałam z 5h, wykąpałam się, zjadłam, zabrałam Xerówki i dzida na wieś. To była sobota wieczór, więc szybka gadka z rodzicami, a od niedzieli zapieprzałam pakując z mamą wszystko. Poniedziałek i wtorek miałam wolne za sobotnią noc, więc dopiero dzisiaj wróciłam.

W sumie było klawo, bo dostałam tez prezenty^^ Dostałam od ojczyma nawigacje do auta, bo rodzice kupili sobie nową, dostałam też dobry, włoski ekspres ciśnieniowy do kawy (akurat to było nowe, kupowane z myślą o mnie). A ponieważ nie musiałam sobie sama kupować ekspresu do kawy, to za ten hajs kupiłam sobie radio do autka i teraz mogę nakurwiać Antyradio w drodze do i z pracy :DDD

I w ogóle stęskniłam się za pingersami :***
  • awatar JazuMST: Czy Ty naśladujesz mój styl?! O.O
  • awatar Lalka Zombie: @JazuMST: a gdzie ja bym śmiała?! To wyrzuty sumienia :D
  • awatar JazuMST: @Lalka Zombie: Dla pewności zasięgnąłem opinii. Ty naśladujesz mój styl. To straszne! Uwsteczniasz się.

ebook-zdrowie

Autor: Gavin Francis

Każdy człowiek na całe życie związany jest ze swoim ciałem, ale dla wielu z nas pozostaje ono niezbadanym terytorium. W „Podróżach po ludzkim ciele” Gavin Francis, lekarz, podróżnik i nagradzany autor książek, zaprasza do przeżycia niezwykłych przygód i poznawania nieznanych krajobrazów ludzkiego ciała. Czerpiąc ze swego bogatego doświadczenia lekarskiego, Francis łączy szpitalne historie z refleksjami na temat tego, jak przez tysiąclecia wyobrażano sobie ciało i rozumiano jego funkcjonowanie. Wędruje z nami od prążkowanej powierzchni mózgu po sekretne czynności serca i macicy, od tętna życia na nadgarstku po unikatową konstrukcję stopy, celebrując niezwykłą role ciała w naszym życiu.

Książka ta może służyć zarówno jako podręcznik użytkownika ciała, jak i świadectwo fascynacji jego cudami. Przeczytajcie ją, a wasze podejście do życia, zdrowia i choroby zmieni się raz na zawsze.

Szczegóły publikacji:
zdrowie.masz24.pl/podroze_po_ludzkim_ciele.html

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Więcej ebooków z działu "zdrowie", znajdziesz tutaj:
masz24.pl/ebooki-zdrowie-medycyna.html

*Hiszpania

jazumst

visiton

VisitON: Muzeum Miejskie w Nowej Soli położone jest u zbiegu ulicy Muzealnej i Gimnazjalnej.

Placówkę muzealną w Nowej Soli zorganizowano siłami społecznymi, a wśród ludzi zaangażowanych w organizację muzeum główną rolę odgrywał jej późniejszy kierownik – Aleksander Fudalej oraz jego małżonka, Antonina. Od lutego 1946 roku organizowano równolegle muzeum i bibliotekę miejską. Działacze społeczni pomagający w pracach zrzeszyli się jesienią tego roku w Towarzystwie Przyjaciół Muzeum, które w roku 1958 otrzymało osobowość prawną. Aż do jego rozwiązania w roku 1992 prezesem TPM był Józef Pukajło – dziennikarz i prawnik, zaangażowany zawsze w niezliczone miejskie akcje społeczne.

visiton.pl/(…)5959-muzeum-miejskie-w-nowej-soli.htm…

visiton

VisitON: Historia zgierskiej placówki sięga roku 1978 kiedy to Naczelnik Miasta wydał zarządzenie o utworzeniu Muzeum Miasta Zgierza.

Na siedzibę wybrano tak zwany „Dom pod lwami”, czyli budynek przy ulicy gen. J. H. Dąbrowskiego 21. Obiekt ten został wybudowany w 1828 roku i pełnił funkcję mieszkalną, produkcyjną i handlową.

Obecnie w zbiorach Muzeum Miasta Zgierza znajduje się około 5000 obiektów, dokumentujących przeszłość oraz teraźniejszość miasta i powiatu zgierskiego, z takich dziedzin jak: historia, archeologia, etnografia, sztuka i numizmatyka.

visiton.pl/(…)6127-muzeum-miasta-zgierza.html…

VisitON: Muzeum Regionalne Ziemi Limanowskiej

Granice tej wsi i miasta do II Wojny Światowej wyznaczał właśnie dwór. Historia Starej Wsi i rodów w niej panujących sięga XV wieku. Warto wymienić familie: Słupskich herbu Drużyna, Jordanów, Przyłęckich, Czernych - Szwarcenbergów. Jakkolwiek historia obecnego dworu sięga XVII wieków. Jego rozwój nastąpił w okresie zarządzania nim przez rodzinę Dydyńskich (połowa XVIII – lata 40-te XIX wieku), a potem Marsów (1853-1945r), po których do dziś pozostała nazwa dworu. Do kompleksu dworskiego należały dawniej m.in. browar (obecnie budynek starostwa powiatowego), park dworski (jego pozostałości stanowią obecnie Park Miejski), neogotycka kaplica świętego Walentego ( połowa XIX wieku) oraz gospodarstwo hodowlane (obecnie własność prywatna), gdzie niegdyś hodowlano bydło czerwone rasy polskiej oraz pola i lasy (obecnie os. Zygmunta Augusta i os. Marsów).

visiton.pl/(…)6126-muzeum-regionalne-ziemi-limanows…

visiton

VisitON: Poprzez interaktywne działania edukacyjne (ofertę plenerowego oddziału – Ogrodu Doświadczeń im. Stanisława Lema, warsztaty, lekcje muzealne, spacery) muzeum w przystępny i interesujący sposób popularyzuje wiedzę na temat nauki i techniki.

Doskonała lokalizacja to niewątpliwie ogromny atut muzeum. Krakowski Kazimierz praktycznie przez cały rok odwiedzają rzesze turystów polskich i zagranicznych. W spektakularnych, industrialnych przestrzeniach muzeum organizowane są prestiżowe wydarzenia kulturalne jak np. Sacrum Profanum czy Classic Moto Show, ale również odbywają się tutaj rokrocznie duże branżowe konferencje. W ciągu roku muzeum oraz jego odział – Ogród Doświadczeń odwiedza ponad 250 000 osób.

visiton.pl/(…)6139-muzeum-inzynierii-miejskiej-w-kr…

visiton

VisitON: Uwielbiacie aktywność i zabawę na świeżym powietrzu? Jesteście żądni przygód i niezapomnianych wrażeń?

Jeżeli wybieracie się do Łeby lub w jej okolice, na wakacje czy też spontaniczny wyjazd na weekend i szukacie dodatkowych atrakcji, dzięki którym nie będziecie się nudzić i zagospodarujecie swój wolny czas – Labirynt Łeba Park to miejsce doskonałe dla Was! Wybierając się na urlop razem z dziećmi koniecznie trzeba tutaj przyjechać, ponieważ w tym miejscu każdy znajdzie coś dla siebie i gwarantujemy, że będzie to dawka niezapomnianych wrażeń. Co sprawia, że to miejsce jest takie wyjątkowe?

visiton.pl/(…)5936-labirynt-park-leba.html…

pzpz

Genewę zwiedzaliśmy “na szybko” będąc w Szwajcarii. Chciałam to miasto zobaczyć ze względów historycznych i politycznych. Spodziewałam się ciekawych zabytków. Czy je znalazłam? Przeczytajcie. Co zwiedzić w Genewie?

Miasto zamieszkuje 200 tysięcy ludzi, zatem nie jest to ogromna metropolia, choć jak na Szwajcarię to jedno z większych skupisk ludzi (bodajże drugie po Zurychu). Usytuowane jest nad jeziorem Genewskim (tak jak Montreux, o którym pisaliśmy tutaj: Montreux – przepiękne zdjęcia Alp), nad rzeką Rodan. Znajduje się na styku państw, w jego obrębie oprócz części szwajcarskiej jest także spora część francuska.
Więcej: mlodzinadorobku.pl/co-zwiedzic-w-genewie/

visiton

VisitON: Śląski Ogród Botaniczny w Radzionkowie to jeden z najmłodszych ogrodów botanicznych w Polsce.

Powstał w 2009 roku gdy Gmina Radzionków i Śląski Ogród Botaniczny – Związek Stowarzyszeń podpisały porozumienie o utworzeniu ogrodu botanicznego na terenie Księżej Góry.

Ogród posiada utwardzone ścieżki oraz miejsca wypoczynku, a także tablice edukacyjne i opisy gatunków. W granicach Ogrodu znajdują się różnego typu siedliska - leśne, łąkowe, wodne oraz murawowe. Ponadto założono tutaj kolekcje roślinne (sadowniczą, roślin ozdobnych, dendrologiczną) i niewielką pasiekę. Przy Ogrodzie działa Regionalna Stacja Edukacji Ekologicznej, w której znajdują się profesjonalnie wyposażone pracownie (laboratoryjna i mikroskopowa) oraz sala seminaryjna, służące do prowadzenia warsztatów przyrodniczych dla grup zorganizowanych. W bezpośrednim sąsiedztwie Ogrodu znajdują się także atrakcyjny plac zabaw z parkiem linowym oraz letnie kąpielisko i kompleks boisk należące do Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji.

Więcej przeczytasz na stronie: visiton.pl/(…)6137-slaski-ogrod-botaniczny-w-radzio…

visiton

VisitON: Biebrzański Park Narodowy jest największym parkiem narodowym w Polsce, w tym roku obchodzi jubileusz 25-cio Lecia powołania.

Jest jednym z największych i najlepiej zachowanych w Europie obszarów podmokłych tego typu, czyli nizinnych, bagiennych dolin rzecznych. Dolina Biebrzy na prawie całej długości zachowała naturalny charakter z niezwykle bogatym światem roślin i zwierząt. Tu od wieków człowiek żyje w zgodzie z rytmem rzeki, szanując jej prawo do wiosennych (a także jesienno-zimowych) wylewów.

visiton.pl/(…)6157-biebrzanski-park-narodowy.html…

visiton

VisitON: Tu zapoznasz się z kulturą, historią, folklorem i sztuką ludową Kurpi. Będzie to super wycieczka na Kupie.

Muzeum Kurpiowskie w Wachu jest prywatna placówką założoną i prowadzoną przez Zdzisława i Laurę Bziukiewicz. Działa przy gospodarstwie agroturystycznym „U Bursztyna”, które mieści się w Wachu numer 14 (gm. Kadzidło, pow. Ostrołęcki), zaś wieś Wach leży przy trasie nr 53 łączącej Warszawę z Mazurami, w połowie drogi między Kadzidłem i Myszyńcem, 30 km na północny-wschód od Ostrołęki.

więcej na stronie: visiton.pl/(…)6156-muzeum-kurpiowskie-w-wachu.html…

VisitON: Muzeum Karkonoskie w Jeleniej Górze

Muzeum Karkonoskie jest dostępne dla wszystkich tych, których interesuje przeszłość i tradycje Kotliny Jeleniogórskiej. Na stałych, czterojęzycznych wystawach: „Z historii Jeleniej Góry i regionu” oraz „Szkła artystycznego” udostępniamy dwa tysiące najcenniejszych obiektów. Kolejne dwa tysiące prezentujemy w formie multimediów. Filmy, prezentacje, gry komputerowe uzupełniają wiedzę o zabytkach i historii regionu. Na najmłodszych gości czeka film o historii miasta oraz inne atrakcje w specjalnie zaaranżowanej przestrzeni. Muzeum Karkonoskie w Jeleniej Górze to jedna z najważniejszych ofert turystycznych regionu.

Więcej o muzeum przeczytasz na stronie: visiton.pl/(…)6204-muzeum-karkonoskie-w-jeleniej-go…

visiton

VisitON: Klub Żeglarski Ostróda swoją działalność klubową rozpoczął formalnie z początkiem XXI wieku.

Jednak nasi żeglarze i wodniacy funkcjonowali już znacznie wcześniej, wnosząc jako wiano kilkudziesięcioletnią tradycję pływania na bazie ostródzki klubów i przystani – jak przykładowo Liga Obrony Kraju, Ośrodek Sportów Wodnych Zakładów Mięsnych MORLINY, czy Stanicy Wodnej PRIMBR w Ostródzie. To właśnie baza O.S.W. Z. Ms. MORLINY stała się podstawą naszej nowej działalności.

Więcej na stronie: visiton.pl/(…)6202-klub-zeglarski-ostroda.html…

visiton

VisitON: Muzeum Pana Tadeusza Zakładu Narodowego im. Ossolińskich to unikalne, nowoczesne Muzeum opowiada o powstaniu i losach książki niezwykłej.

Być może ostatniej, której fragmenty na pamięć znają niemal wszyscy Polacy. Jedyny istniejący rękopis Mickiewiczowskiego Pana Tadeusza w otoczeniu kilkuset autentycznych manuskryptów, starodruków, grafik, obrazów, rzeźb i przedmiotów codziennego użytku, a wszystko uzupełnione ponad setką aplikacji i prezentacji multimedialnych – to efektowne zaproszenie do rozmowy o polskiej kulturze i historii walki o niepodległą ojczyznę.

visiton.pl/(…)6210-muzeum-pana-tadeusza.html…

naszczyt

Boisz się, że podczas wypoczynku na łonie natury zastanie Cię ciemność? Bez obaw! Lampa kempingowa to gadżet, którego nie może zabraknąć w Twoim plecaku. Posiada właściwości wodoodporne, dzięki czemu doskonale sprawdzi w trakcie wilgotnej pogody. Osiąga czas pracy nawet do 200h!

visiton

VisitON: Muzeum Filumenistyczne w Bystrzycy Kłodzkiej jest czwartym na świecie - po Anglii, Szwecji i Czechach, tego typu muzeum. Bystrzyckie muzeum zajmuje się wszystkim, co dotyczy ognia w historii kultury materialnej, techniki i sztuki. Z tego względu nie należy mylić go z innymi muzeami i zbiorami muzealnymi, w których znajdują się zapałki. Nazwa muzeum związana jest z dziedziną nauki, jaką jest filumenistyka. Wyraz ten jest połączeniem dwóch słów, greckiego słowa phileo – miłować i łacińskiego lumen – światło. Oznacza kolekcjonowanie etykiet zapałczanych, opakowań zapałczanych, przedmiotów związanych z metodami niecenia ognia.