Wpisy oznaczone tagiem "postmodernizm" (9)  

galeria.obrazy
 
Igor Mitraj Polski artysta rzeźbiarz urodził się 26 marca 1944 w Oederan na terenie Niemiec jako syn deportowanej polskiej pracownicy przymusowej i francuskiego jeńca wojennego, oficera Legii Cudzoziemskiej.Po zakończeniu wojny wraz z matką powrócił do Polski.Dzieciństwo i młodość spędził w miejscowości Grojec.W 1963 roku wstąpił na Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie.W 1968 roku wyjechał do Paryża.Głównym tematem rzeźby Mitraja jest człowiek, ludzkie ciało,jego kruchość, a także głębsze aspekty natury ludzkiej które pod wpływem czasu i zmiennych okoliczności ulegają wynaturzeniu.Odwołując się do mitologii i historii Grecji i Rzymu niejako cytuje antyczne piękno i proporcje rzeźby klasycznej, jednocześnie uzmysławia odbiorcy ich ludzką naturę i niedoskonałość poprzez świadome uszkadzanie powierzchni posągów. Styl Mitraja jest rozpoznawany na całym świecie a jego twórczość przeszła do klasyki sztuki współczesnej

Zobacz więcej:
milenaolesinska.blogspot.com/(…)igor-mitoraj.html…

154_Mitoraj.gif


516716098_f0eb988ffd_o.jpg


Igor_Mitoraj,_Valencia_2006.jpg


igor-mitoraj-at-valley-of-the-temples-in-agrigento-italy-1419599335_org.jpg


igor-mitoraj-pietrasanta-sculpture.jpg


eb31ebd6345ceab523a2e875d6b3e07b--human-sculpture-luis.jpg


f2557e1a39d7740d27a5ccba86a4508a--art-faces-gay-art.jpg


d7hftxdivxxvm.cloudfront.net.jpg


z16759724V,Rzezba-Igora-Mitoraja--Torso-Alato--na-Piazza-Matt.jpg
 

trusanex
 
Moze komus sie przyda

http://filedeposit.tech/plik/postmodernizm
 

szczerze-zdziwiona
 
W wyniku prac filozofów postmodernistycznych została wszczęta dyskusja na temat zasadności funkcjonowania Muzeum ( jako instytucji w ogóle, stąd wielka litera). Problem polega m.in. na tym, iż w muzeach, poprzez dobór eksponatów, układ sal wystawowych, informacje przy gablotach itp. dokonuje się sugestywnej interpretacji prezentowanych przedmiotów, którą większość zwiedzających traktuje jako prawdę obiektywną. Już kwestia istnienia uniwersalnej prawdy jest tematem wartym przemyślenia, ale skupię się na problemie interpretacji.
Skąd wiemy, iż Rembrandt był wybitnym malarzem epoki baroku? Bo tak zdecydowali krytycy, znawcy sztuki. To oni podzielili historię kultury na epoki, uporządkowali twórców i ustalili, którzy z nich będą podziwiani, a którzy odejdą w zapomnienie. Muzea powielają te schematy, utwierdzając w odbiorcach mylne przekonanie, iż coś takiego jak epoki naprawdę istniało i nikt tak jak wspomniany Holender nie potrafił operować chiaroscuro. Odwiedzający, będąc nauczonymi szanować autorytety , przyjmują te twierdzenia za pewnik, tym samym zamykając sobie drogę do pełnego zrozumienia danego tekstu kultury i wyciągnięcia własnych wniosków.
Jak mawiał Jacques Derrida "nie ma nic poza tekstem". Każdy kontekst, komentarz czy interpretacja wybranego dzieła powinny być traktowane jako samodzielny tekst, którzy można poddać odrębnej analizie i różnie odczytywać. Nie jest jednak w żaden sposób uprzywilejowany względem głównego dzieła i nie powinien zakłócać jego odbioru.
Wracając do przykładu galerii sztuki, obraz jest jednym tekstem kultury a podpis pod nim - następnym. Czy jednak w warunkach muzealnych możliwe jest zachowanie tego podziału? Jak nie stać się ofiarą przemocy symbolicznej i mimo zmasowanego ataku bodźców totalnych zachować umiejętność samodzielnego, twórczego myślenia?
A może nie ma sensu podejmować wysiłku? Może lepiej zaakceptować, iż żyjemy w muzealnej hiperrzeczywistości otoczeni znakami - kopiami kopii czegoś, co nie istnienie? Z resztą czy i my nie jesteśmy tylko tworami Berkeley'owskiej wyobraźni?

493px-Bride_and_Groom.jpg
 

naturalnokulturowy
 
  • awatar VN: Naturalno-kulturowy serek śmietankowy, z żywymi kulturami bakteryj, smaczny i zdrowy, z Włoszczowy, to koło Częstochowy :P
  • awatar gość: It's much easier to undersnatd when you put it that way!
  • awatar gość: It's much easier to undersnatd when you put it that way!
Dodaj komentarz ›/ Pokaż wszystkie (4) ›
 

bodziszek
 

Wpis tylko dla użytkowników pinger.pl

 

 

Kategorie blogów