Wpisy oznaczone tagiem "przedsiębiorstwa" (14)  

ebook-ekonomia
 
Autor: Marek Barowicz  

Każde przedsiębiorstwo dąży do maksymalizacji rynkowej wartości dla właścicieli. Jednym ze sposobów jest pozyskanie odpowiednich źródeł finansowania i nadanie im właściwej formy kapitałowej.

Celem pracy jest ocena siły i kierunku wpływu wybranych determinant na strukturę kapitałową przedsiębiorstw notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Celami cząstkowymi są: identyfikacja determinant struktury kapitałowej przedsiębiorstw w kontekście wybranych teorii struktury kapitału; analiza źródeł finansowania przedsiębiorstw oraz ocena kryteriów, jakimi kierują się przedsiębiorstwa w ich doborze; ocena, czy i jakie struktury kapitału stosują przedsiębiorstwa.

W części teoretycznej przedstawiono charakterystykę zagadnień związanych z istotą kapitału oraz rolą struktury kapitałowej w decyzjach finansowych przedsiębiorstwa, zwłaszcza w aspekcie kształtowania jego wartości. Omówiono kryteria brane pod uwagę przy doborze struktury kapitałowej na gruncie wybranych teorii źródeł finansowania przedsiębiorstwa, z podziałem na teorie uwzględniające uwarunkowania doskonałego rynku kapitałowego oraz teorie rynku niedoskonałego, uchylające poszczególne złożenia rynku doskonałego.
W części empirycznej dokonano weryfikacji hipotez w zakresie wpływu wybranych czynników na strukturę kapitałową przedsiębiorstwa za pomocą modeli matematycznych oraz metod statystyczno-ekonometrycznych. Modele matematyczne dotyczą formuł szacowania testów weryfikujących wybrane ilościowe i jakościowe determinanty struktury kapitałowej przedsiębiorstwa, natomiast metody statystyczno-ekonometryczne obejmują testy parametryczne i nieparametryczne.


Szczegóły publikacji:
czytajnas.nextore.pl/(…)determinanty_struktury_kapi…

Więcej ebooków z działu "ekonomia, biznes, finanse", znajdziesz tutaj:
masz24.pl/ebooki-ekonomia-biznes-finanse.html

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Załóż konto w Nexto i oszczędzaj nawet do 80%.
masz24.pl/nexto-nexpresso-premium.html
--------------------------------------------------------------------------------------------------
 

wszystkoofinansach
 
Finanse banków, jak sama nazwa wskazuje stanowią nieodłączną część instytucji bankowych, jakie funkcjonują na terenie naszego kraju. Finanse banków ściśle związane są z rachunkowością, bańkowością a także księgowością, ponieważ jako samodzielne nie mogłyby prawidłowo funkcjonować. Finanse, jakie są w posiadaniu banków są niezwykle wysokie, ponieważ w ich zakresie znajduje się udzielanie niekiedy bardzo wysokich pożyczek firmom, instytucjom działającym na rynku, a także osobom prywatnym.
Obecnie wszystkie instytucje bankowe korzystają z elektronicznej formy pieniądza, która nie jest niczym innym jak zbiorem cyfr na naszym rachunku. Mimo to, możemy rozporządzać nimi w dowolny sposób, pod warunkiem, że posiadamy własne konto w banku, na które regularnie przychodzą pieniądze, które mogą pochodzić na przykład z wynagrodzenia za pracę. Oprócz tego instytucje bankowe mogą nam udzielić pożyczki finansowej, pod warunkiem, ze wypełniamy całą zdolność kredytową, to znaczy jesteśmy wstanie spłacić zobowiązanie wraz z odsetkami.
Finanse przedsiębiorstw
Jednym z najważniejszych rodzajów finansów, jakie istnieją dziś na rynku gospodarczym są finanse przedsiębiorstw. Finanse, jakie istnieją w obrębie przedsiębiorstw wyróżniają się niezwykle specyficznym obszarem działalności gospodarczej. Dzieje się tak, ponieważ każde przedsiębiorstwo posiada odrębny system finansowy, dzięki któremu jest w stanie funkcjonować w danej branży, osiągać zyski, pokrywać wydatki a także rozpocząć różnorakie inwestycje, które w przyszłości przyniosą zyski. Najczęściej przedsiębiorstwa, jakie funkcjonują na rynku podejmują decyzje finansowe dwojakiego rodzaju. Decyzje te są krótkoterminowe oraz długoterminowe, a zależą one od czasu trwania danej inwestycji.
Inwestycje te z kolei maja na celu przynieść korzyści finansowe w przyszłości. Aby firma zawsze miała dodatnie zyski prowadzi się tak zwany audyt, który polega na szacowaniu zysków i strat oraz pomaga podejmować decyzje dotyczące dalszych działań, jakie podjąć należy w przedsiębiorstwie. Prawidłowo prowadzony audyt doskonale dba o sytuację finansową firmy.
Polityka finansowa
W finansach publicznych niezwykle ważna jest polityka finansowa, którą stosuje po to, aby państwo mogło prowadzić swe działania, wspomagać instytucje publiczne działające na rynku, a także osoby prywatne, które tejże pomocy potrzebują. Przede wszystkim do finansów zwanych publicznymi zaliczyć można te, które wchodzą w skład Urzędu Miasta, Urzędu Gminy, czy też Zarządu Powiatu oraz Sejmiku Wojewódzkiego. Owe instytucje, które są w posiadaniu finansów publicznych decydują, na jaki cel pieniądze te zostaną wydane, oraz jakie będzie ich główne przeznaczenie. Najczęściej finanse publiczne zostają zainwestowane w użyteczność publiczną, ale równie dobrze mogą zostać odłożone, jako inwestycje, które w przyszłości przyniosą doskonałe rezultaty.
 

strefabiznesu
 
Strefa Biznesu Pomorska.pl: Zatory płatnicze barierą rozwoju. Rosną problemy przedsiębiorstw z odzyskiwaniem należności. #przedsiębiorstwa rdir.pl/1lywpi
 

epartnerzy
 
Stan prawny na 14.03.2006 r.
Tajemnice przedsiębiorstwa, obejmujące np. plany sprzedażowe, marketingowe, systemy wynagrodzeń lub know-how produkcyjne mają dla funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa znaczenie strategiczne.
Praca przedstawia wszystkie dostępne instrumenty cywilnoprawnej ochrony informacji poufnych zawarte m.in. w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, kodeksie cywilnym, kodeksie pracy czy kodeksie spółek handlowych. Poddano w niej analizie ochronę tajemnic komercyjnych (m.in. na podstawie art. 11 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, przepisów kodeksu cywilnego dotyczących ochrony informacji w trakcie negocjacji, przepisów kodeksu pracy ustanawiających zakazy konkurencji oraz regulacji prawa handlowego dotyczących wspólników spółek i ich organów w zakresie obowiązku ochrony informacji poufnych). Omówiono problematykę ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa w prawie polskim, europejskim oraz w aspekcie porównawczym, z uwzględnieniem porozumienia TRIPS. Przedstawiony został dorobek doktryny, orzecznictwa polskiego i zagranicznego; zrozumienie poszczególnych rozważań ułatwiają liczne przykłady i podsumowania. Książka jest przeznaczona dla wszystkich prawników zajmujących się prawem własności intelektualnej i zagadnieniami zwalczania nieuczciwej konkurencji.

darmowy fragment:
www.aspiracja.com/(…)ochrona%20tajemnicy%20przedsie…

pełna wersja:
epartnerzy.com/(…)ochrona_tajemnicy_przedsiebiorstw…

W Salonie Cyfrowych Publikacji ePartnerzy.com - GWARANCJA 100% SATYSFAKCJI, a także gwarancja najniższej ceny ZAPEWNIONA!

******
Więcej publikacji pod adresem:
epartnerzy.com/
 

epartnerzy
 
W obecnej rzeczywistości gospodarczej wśród przedsiębiorstw zaobserwować można rosnące zainteresowanie zagadnieniami społecznej odpowiedzialności biznesu ( Corporate Social Responsibility - CSR ). Coraz częściej organizacje podejmują działania zmierzające do tego, aby dbałość o interesy ekonomiczne powiązana była z dbałością o przestrzeganie etycznych zasad odpowiedzialności wobec społeczeństwa i środowiska naturalnego. Celem tej publikacji jest właśnie pokazanie nowej roli przedsiębiorstwa jako organizacji przyjaznej człowiekowi i środowisku naturalnemu.

W książce szczegółowo omówiono:


- rolę przedsiębiorstwa w systemie nowej gospodarki,
- kulturę przedsiębiorstwa, która wpływa na jego wewnętrzne działania oraz na stosunki z otoczeniem,
- koncepcję organizacji uczącej się,
- rolę i zastosowania etycznych programów w biznesie,
- system społecznej odpowiedzialności biznesu,
- ekologiczny kontekst działania przedsiębiorstwa oraz proces kształtowania świadomości ekologicznej społeczeństwa,
- perspektywy rozwoju i wyzwania nowej gospodarki,
- model wytycznych dla przedsiębiorstw w obszarze CSR.

Adresaci:

Książka jest przeznaczona dla przedsiębiorców, menedżerów i wszystkich osób zainteresowanych tym aspektem funkcjonowania przedsiębiorstwa.

darmowy fragment do pobrania:
www.aspiracja.com/(…)spoleczna_odpow_przedsieb_demo…

pełną wersję ściągniesz tutaj:
epartnerzy.com/(…)spoleczna_odpowiedzialnosc_przeds…

**********
Salon Cyfrowych Publikacji ePartnerzy.com - zapewnia Ci GWARANCJĘ 100% SATYSFAKCJI, a także gwarancję najniższej ceny
 

onlinekredyt
 
Próba odnalezienia się na nowym rynku - jak to można tłumaczyć. Zdaje mi się, że banki poszukują nowych powierzchni inwestowania i przez to taka innowacyjna oferta dla małych i średnich przedsiębiorców. Usługi finansowe otwarte na te firmy to przecież nic innego niż poszerzenie i większe spektrum dla banków. Do tej pory była to zamknita sfera dla firm nie posiadających roczny obrót rzędu setek milionów złotych. Teraz wystarczy około 5 mln złotych aby być tym szczęśliwcem i dołączyć do grona wyróżnionych przez banki.Usługi finansowe udostępnione to między innymi rachunki firmowe ale nie z podstawowym pakietem lecz rozszerzone o płatnicze karty biznesowe, o obsługę gotówkową. Wpłaty i wypłaty staną się prostrze, również konwojowanie i raportowanie.
Usługi finansowe to również obsługa płatności masowych. Przy dużych firmach, gdzie system płatności to istny gigant lub wielu wierzycieli to wielkie ułatwienie. Konsolidowanie rachunków. I tu bank nam pomoże ponieważ poprzez odpowieni system jest w stanie zbilansować każdy z nich. Platformy walutowe dla firm działających na różnych rynkach europejskich.
Każdy klient będzie miał dostęp do spacjalnego systemu ułatwiającego funkcjonowanie firmy.
 

epartnerzy
 
Książka jest poświęcona analizie wskaźnikowej sprawozdania finansowego jako najważniejszej i najczęściej stosowanej analizie finansowej przedsiębiorstwa. Omówiono w niej sposób obliczania i interpretacji wskaźników finansowych, koncentrując się na najbardziej przydatnych i wiarygodnych spośród nich. Zaprezentowano systemy powiązanych ze sobą wskaźników ułatwiających analizę przyczynowo-skutkową problemów występujących w przedsiębiorstwie i wprowadzenie nowych rozwiązań.
Wiele uwagi poświęcono metodom tworzenia jednoznacznej i wiarygodnej oceny sytuacji finansowej na podstawie wskaźników, przeciwstawiając się powszechnej, choć błędnej opinii, że "wskaźniki można różnie interpretować". Rozważania teoretyczne zostały zilustrowane licznymi przykładami z praktyki polskich przedsiębiorstw.

Ze względu na obszerność tematyki książkę podzielono na dwa tomy. W tomie 1 dokonano charakterystyki pozycji wszystkich sprawozdań finansowych, jakie sporządzają polskie przedsiębiorstwa. W tomie 2 omówiono budowę i interpretację wskaźników finansowych oraz sposób tworzenia syntetycznej oceny.

Tom 2 zawiera:
- przegląd wskaźników finansowych pogrupowanych według problemów, których te wskaźniki dotyczą, i obliczonych na podstawie sprawozdań finansowych sporządzonych zgodnie z polskim prawem bilansowym oraz Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej,
- charakterystykę wskaźników dla sprawozdania jednostkowego i skonsolidowanego, na podstawie zarówno sprawozdania według polskiego prawa bilansowego, jak i MSSF,
- prezentację systemów wskaźników finansowych powiązanych ze sobą przyczynowo-skutkowo,
- zasady tworzenia obiektywnej i syntetycznej oceny wskaźników.
Adresaci:

Publikacja jest przeznaczona dla dyrektorów finansowych, prezesów firm, głównych księgowych, biegłych rewidentów, doradców i kontrolerów finansowych, specjalistów w zakresie zarządzania finansami, a także studentów finansów i rachunkowości.

darmowy fragment:
www.aspiracja.com/(…)analiza_wskaznikow_tom2_demo.p…

pełna wersja:
epartnerzy.com/(…)analiza_wskaznikowa_sprawozdania_…

**********
Salon Cyfrowych Publikacji ePartnerzy.com - zapewnia Ci GWARANCJĘ 100% SATYSFAKCJI, a także gwarancję najniższej ceny
 

epartnerzy
 
W książce w sposób systematyczny przedstawiono problematykę marketingu jednostek przestrzenno-administracyjnych oraz zakres i sposoby wykorzystania koncepcji marketingowych w odniesieniu do strategii rozwoju miast i regionów.

Autor kompleksowo omawia:
- genezę i warunki rozwoju marketingu terytorialnego,
- proces budowania strategii marketingowej jednostek osadniczych,
- różne aspekty koncepcji produktu w marketingu terytorialnym,
- kwestię tworzenia wizerunku miast i regionów,
- wzajemną relację między marketingiem przedsiębiorstwa a marketingiem regionu,
- znaczenie różnych form powiązań partnerstwa w relacjach miast i regionów z otoczeniem,
- rolę targów w aktywizacji lokalnych środowisk gospodarczych,
- instrumenty marketingowe miast i regionów zorientowane na pozyskiwanie inwestorów zagranicznych.

Adresaci:
Publikacja jest przeznaczona dla pracowników samorządowych i radnych, pracowników sektora publicznego, menedżerów i innych osób zainteresowanych propagowaniem podejścia marketingowego w praktyce funkcjonowania samorządów terytorialnych. Książka może również wzbogacić bibliotekę pracowników naukowych, studentów i doktorantów zajmujących się problemami wdrożenia podejścia marketingowego w zarządzaniu terytorialnymi jednostkami samorządowymi.

link do publikacji darmowy fragment:
epartnerzy.com/(…)marketing_terytorialny__miasto_i_…

**********
Salon Cyfrowych Publikacji ePartnerzy.com - zapewnia Ci GWARANCJĘ 100% SATYSFAKCJI, a także gwarancję najniższej ceny
 

puella
 
Karen Romme w książce „Calimeromarketing, czyli w czym małe przedsiębiorstwa mogą być wielkie” próbuje nas przekonać, że mała firma może w takiej – wydawałoby się – nierównej walce odnieść sukces. Dlaczego małe firmy wciąż mają szanse w starciu z molochami? Przede wszystkim dlatego, że to, co może być ich słabą stroną, są w stanie przemienić w swoje atuty. Spróbujmy zatem przyjrzeć się tym „dodatnim minusom”.
fmcg.kolporter.com.pl/mala-wielka-firma/
 

 

Kategorie blogów