Wpisy oznaczone tagiem "społecznościowe" (15)  

orinek
 
facebook_523415a.jpg


I właśnie dziś minęło 50 dni od momentu gdy "zniknąłem" z facebooka. Tym samym udowodniłem przede wszystkim sobie, że portale społecznościowe nie mogą uzależniać od siebie :P
Jedynie tylko znajomi do mnie: "wróć orinek" :D Miłe to, ale czy wrócę?? Zobaczymy.
 

aaliyah203
 
Z najnowszych badań wynika, że serwisy społecznościowe na całym świecie skupiają blisko 940 milionów ludzi. Wielu z nich czas w Internecie poświęca na wysyłanie wiadomości czy dodawanie zdjęć do swoich profili właśnie w tego rodzaju portalach. Coraz więcej internautów wykorzystuje jednak serwisy społecznościowe do zdobywania informacji o nowych produktach i usługach. Wśród 1/3 użytkowników Sieci największym zaufaniem, obok opinii innych internautów, cieszą się brandy piszące „same o sobie”. Dzięki temu marki, które prowadzą kampanie w serwisach społecznościowych, ustępują popularnością jedynie zespołom muzycznym i znanym osobom.

Nie od dziś wiadomo, że użytkownik Internetu przestał już być biernym odbiorcą treści reklamowych. Współczesny konsument, tzw. prosument, charakteryzuje się aktywnością on-line oraz zwiększoną świadomością w zakresie dostępnych usług i produktów.

W odpowiedzi na pytanie o najbardziej wiarygodne źródło informacji na temat marek w serwisach społecznościowych – internauci najczęściej wymieniają innych użytkowników Sieci (38%). Widać jednak, że to piszące same o sobie marki coraz bardziej umacniają swoje pozycje w rankingu.

Z wynikiem 32% poparcia brandy zyskują sporą przewagę nad dziennikarzami (7%) i marketerami (3%). Najmniej godne zaufania w opinii użytkowników serwisów społecznościowych pozostają inne marki (1%), konkurencyjne wobec tych już wybranych, ulubionych.

– Zależność ta podyktowana jest coraz szybszym przepływem ogromnej ilości informacji, który powoduje, że przeciętnego konsumenta stawia się coraz częściej przed koniecznością filtrowania serwowanych mu komunikatów. Chcąc zaoszczędzić czas poświęcony na poszukiwanie wiarygodnych informacji na temat marki, konsument będzie kierował się do źródła, które na bieżąco publikuje dane o trendach, nowościach i promocjach czy innych informacjach związanych stricte z produktem czy branżą – mówi Joanna Nieminuszczy, dyrektor sprzedaży w Grupie Społeczności.pl.

Z raportu InSites Consulting wynika również, że zdania użytkowników serwisów społecznościowych są podzielone w zależności od zamieszkiwanej przez nich części świata.

Podczas gdy respondenci z Europy cenią w większym stopniu informacje zdobyte od innych użytkowników, w Azji i Ameryce Południowej za bardziej wiarygodne źródło informacji o produktach i usługach uważany jest właśnie piszący na własny temat brand. Jednocześnie różnica procentowa pomiędzy liderami we wspomnianym rankingu nie jest duża, może zatem dochodzić do zmian na pozycjach.

Profile marek w serwisach społecznościowych nie mogą wprawdzie liczyć na tak duże zainteresowanie jak profile grup muzycznych (44%) czy znanych osób (40%), pozostają jednak w czołówce, przyciągając 35% użytkowników.

Postrzeganie piszących o sobie marek jako interesującego i wiarygodnego źródła informacji możliwe jest dzięki zmianom standardów komunikacji pomiędzy brandem a internautą. Zamiast monologu reklamowego pojawia się dialog, w którym obydwa podmioty łączą relacje w większym stopniu partnerskie niż konsumenckie.

Konsument może czerpać informacje na bieżąco, bezpośrednio z profilu marki, co jest dla niego z pewnością atrakcyjniejsze niż bierny odbiór tradycyjnego komunikatu marketingowego. Marki z kolei zyskują doskonałą możliwość budowania swojego wizerunku, zwłaszcza jeśli mają do dyspozycji ciekawe dodatkowe narzędzia kreowania przekazu w serwisach społecznościowych.

Z podsumowania raportu wynika, że ponad 58% respondentów będących użytkownikami serwisów społecznościowych zostało fanami brandu, idola itp., a aż 79% należy do jednej z grup założonych w serwisie.
 

najbardziej
 
Zobacz jak kształtuje się sytuacja na polskiej scenie witryn www. Oto zestawienie 50 najmocniejszych stron w Listopadzie 2009.

najbardziej.com/(…)top-50-stron-w-polskim-interneci…
 

artemidapl
 
ri.pinger.pl/(…)facecom.jpg…
Potężne narzędzie do znajdowania zdjęć swoich, przyjaciół, znajomych,  rodziny na facebooku  zwane Photo Finder. Program skanuje zdjęcie, które użytkownik wyśle, gdy znajdzie automatycznie przypisuje tagi do twarzy na zdjęciu, prosi o zatwierdzenie.  Uruchomiony w marcu 2009. W fazie testów.

Strona: www.face.com

Źródło:www.katalogweb20.pl/blog/
 

 

Kategorie blogów