Wpisy oznaczone tagiem "tatry" (167)

fashionworld

Dodaj komentarz ›/ Pokaż wszystkie (4) ›

gablotka-szkolna

Projekt zajęć geograficzno-edukacyjnych „Zielona Szkoła Tatry” przeznaczony dla uczniów szkół podstawowych oraz gimnazjów i ma na celu przekazywanie dzieciom wiedzy o przyrodzie oraz o zasadach bezpiecznego poruszania się po górach. Projektowi patronuje Tatrzańskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe i Tatrzański Park Narodowy. www.szkola.firmowa.eu/news.php?readmore=5971

ekogroup

www.ekogroup.info/(…)swistaki-90-proc-swojego-zycia… - Aż pół roku świstaki hibernują w swoich norach na tatrzańskich halach. Przełom września i października to czas, kiedy te gryzonie gromadzą zapasy siana i zapadają w zimowy sen. Kiedy się obudzą na wiosnę od razu przystąpią do godów,

miellonka

*Cześć!*
Gdzie byłam jak mnie nie było? :P W Tatrach! :) Fajnie było oderwać się od rzeczywistości i głęboko odetchnąć przy pięknych widokach :)

To była chyba ostatnia szansa, bo jak wiemy, pogoda ostatnio nas nie rozpieszcza :P
Macie jakieś sprawdzone sposoby na jesienną chandrę? ;)
Pozdrawiam,
I.

asumi10

Ohayo!
(Ten post będzie taki nietypowy, nic nie będzie tutaj o mandze i anime, to od razu mówię na początku.)

W tą sobotę musiałam bardzo wcześnie wstać, a dokładnie wstałam o 3:20 z tatą. Dlaczego ? Bo, jechaliśmy w Tatry. Przede mną był dziesięciogodzinny szlak. Już o 4 siedziałam w samochodzie, z nami jeszcze jechał mój wujek. Jechaliśmy 2 i pół godziny. Trochę w aucie drzemałam. Na końcu ciężko się jechało, bo w dolinkach były gęste mgły. Trudno mi było wyjść z ciepłego samochodu na mróz, ale po kilku krokach w górę zrobiło mi się ciepło. Szliśmy 2 godziny kamienistą drogą przez las, nudziło mi się wtedy. W końcu dotarliśmy do schroniska Murowaniec i tam zrobiliśmy sobie śniadanko. Było wtedy już nam ciepło, bo słońce już wysoko świeciło i skończył się las.

Potem dotarliśmy do pięknego stawu o nazwie Czarny staw gąsienicowy (nie jestem pewna czy dobrze napisałam nazwę, sorry). Później szliśmy już takim stromym podejściem, tam się trochę spociłam i ściągnęłam bluzę. Gdy byliśmy już w połowie naszej góry to zaczęły się łańcuchy i śnieg. Jeszcze przypadkiem zeszliśmy ze szlaku i szliśmy po takich drobnych kamieniach, które pod naszymi nogami leciały w dół, a ja się prawie wywaliłam.

Jeszcze kilka kroków w górę i wreszcie szczyt- Skrajny Granat 2225 m n. p. m. . Widok był nieziemski, było przecudnie. Było widać Dolinę Pięciu Stawów i Halę Gąsienicową. Po prostu miód, malina.  Była godzina gdzieś tak 12, więc zrobiliśmy tam sobie obiadek, a na obiadek zjadłam 2 kanapki i ciacha XD.  Porobiliśmy sobie zdjęcia i myślałam, że będziemy już szli na dół tą samą drogą, a tata mówi, że idziemy teraz tam na drugi szczyt- Pośredni Granat 2234 m n. p. m. .  Ja wtedy takie: COOO ?! Na początku nie wierzyłam, że to przejdę. Ludzie tam wspinali się, a do tego jeszcze tam był miejscami śnieg i lód, a jak postawisz nogę na lodzie, to się poślizgniesz i lecisz w przepaść.

Na dodatek była tam tylko jedna mała klamra i w jednym miejscu łańcuch. Idąc przez te grań, uderzyłam kolanem w szpiczastą skałę i do tej chwili mnie boli, ale czego się nie robi dla gór.

Po jakimś czasie doszłam wreszcie na drugi szczyt i kolejna przerwa oraz zdjęcia :) . Później poszliśmy jeszcze na trzeci szczyt- Zadni Granat 2240 m n. p. m. . Na niego również była niebezpieczna droga, ale wtedy już się przyzwyczaiłam i był to dla mnie luzik. Potem już schodziliśmy na dół, bolały mnie stopy, bo mi je obtarły buty, a tatę bolały stawy w kolanach. Po kilku godzinach dotarliśmy do stawu, który był w połowie zamarznięty, a z resztą nazywał się Zmarznięty Staw.  Oczywiście musiałam mieć z nim fotkę.

Później doszliśmy do stawu, który już widzieliśmy rano. Tutaj już nie robiliśmy sobie zdjęć. Potem szybkim marszem dostaliśmy się do schroniska, w którym jedliśmy śniadanie, tym razem zjedliśmy szybki podwieczorek i znów idziemy tym nudnym lasem przez 2 godziny. Wreszcie dostaliśmy się do samochodu. Fajnie było siedzieć na mięciutkim siedzeniu XD. W tą stronę również trochę drzemałam. Po niecałych 3 godzinkach dojechaliśmy do domu, była godzina 20 czy coś takiego. Było naprawdę fajnie, jeszcze bym z chęcią to powtórzyła, tata mówi, że za rok znów pojedziemy w Tatry :D .

A wy byliście w Tatrach ?

*mieliście w tym poście dużą dawkę zdjęć zemną, na razie nie pokazuję swojej całej twarzy jak widzicie
  • awatar Wyglądy na bloga ^^: Nie byłam .To fajnie było :) Jeśli szukasz wyglądów lub chcesz zamówić to zapraszam do mnie ;)
  • awatar malinowaaa25: Czyli wycieczka udana
  • awatar real_kjp: Wooow. Ale musialas sie bawic. A tak przy okazji zastanawialam sie ostatnio jak wygladasz. Jedyne co powiem. OMG... Jakas ty sliczna! Ja jestemprzy tobie paskudna ;)

folk24

W drugiej połowie sierpnia fani folkloru góralskiego zwykle szykują się do festiwalu w Zakopanem. W tym roku w programie imprezy znajdzie się charytatywny koncert na rzecz ofiar trzęsienia ziemi w Nepalu. To wyraz solidarności górali dla górali. www.folk24.pl/wiesci/dla-gorali-z-nepalu/

ekogroup

www.ekogroup.info/(…)w-tatrach-pojawily-sie-bobry-p… - W Tatrach pojawiły się bobry, to pierwsza w historii kolonia tych zwierząt. Żeremie i charakterystyczne dla bobrów rozlewisko pojawiły się w okolicach Łysej Polany, na początku szlaku do Morskiego Oka.

To pierwsze zaobserwowane stanowisko

lalkowicz

Wpis macie tutaj zapraszam:)
Nie,nie uciekam,tylko czasami wpisy będą pojawiały się tutaj jak zdenerwuje mnie pinger :)
shiawaseee.blogspot.com/
Fotka zachęcająca
sophie w nowym wigu.JPG
Pokaż wszystkie (17) ›

ekogroup

www.ekogroup.info/(…)mapa-tatr-uznana-za-najlepsza-… - Mapa Tatr przedstawiająca topografię, stworzona przez naukowców z Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Jagiellońskiego, została uznana za najlepszą mapę stworzoną w 2014 r. O wynikach międzynarodowego konkursu poinformowali PAP rzeczn

tropster

Murzasichle to mała wieś podhalańska położna na skraju Tatrzańskiego Parku Narodowego na wysokości około 1000 m n.p.m.! Jest więc to spore wezwanie, dla tych, którzy w ciągu roku zamieszkują raczej tereny nizinne. Nie ma się jednak czego obawiać, bo jest to miejscowość pełna atrakcji, a zarazem spokojna. Murzasichle jest położone pomiędzy tłocznym Zakopanem a Bukowiną Tatrzańską i Białką Tatrzańską znanymi przede wszystkim z białego szaleństwa.

Zapraszamy do zapoznania się z przewodnikiem po Murzasichlu:

tropster.pl/murzasichle

ekogroup

www.ekogroup.info/(…)rekordowa-liczba-kozic-tatrach… - Rekordową liczbę 1389 kozic naliczyli w Tatrach przyrodnicy podczas jesiennej akcji liczenia tych wysokogórskich zwierząt. W ubiegłym roku kozic było o 203 mniej - poinformowały w poniedziałek władze Tatrzańskiego Parku Narodowego.

Akcj�

bellaaa123

Hej!! Wróciłam , a mianowicie z gór:* byłam tam krótko bo wyjechałam w piątek, a wróciłam dzisiaj. Mieszkaliśmy w Poroninie, blisko Zakopanego w pięknym pensjonacie. Byli ze mną moi rodzice dwie moje koleżanki i ich rodzice. Byliśmy na basenie termalnym- terma bania, w Bukowinie Tatrzańskiej, później pojechaliśmy do parku miniatur i parku linowego do Niedzicy. W następny dzień poszliśmy nad Morskie oko. Następnie szliśmy przez Tatry Wysokie na piechotę do Doliny 5 Stawów, ale byliśmy wszyscy zmęczeni! Szliśmy 6 godzin! Później wróciliśmy do Poronina odpocząć, a na wieczór poszliśmy pochodzić w Zakopanem na krópówkach później poszliśmy spać no i dzisiaj już przyjechaliśmy do Kielc i jesteśmy w domu. :) Bellę wzięłam ze sobą, ale nie zrobiłam jej nawet jednego zdięcia... Nie było na to czasu ! Nie długo dodam wpis z fotkami, ale to raczej nie dziś. To ja będę już kończyć! Do napisania!!!
  • awatar gość: Aha, fajnie i wgl ale co ten wpis robi na tagu pullip? ._.
  • awatar Ariana Grande ( *.* ): @gość: Może dlatego że Bella to imię jej pullip
  • awatar tropster: Świetnie, że wyjazd się udał. Tatry to naprawdę wyjątkowe miejsce. A spacer do Doliny Pięciu Stawów - faktycznie męczący.

okiodi

Ostatnio mam potrzebę odetchnięcia od ciężkich brzmień, czarnych ciuchów, bycia tru i tak dalej. Fajnie się składa, jutro wyjeżdżam na wakacje, nie będzie mnie dziesięć dni, lub inaczej, przez następne dziesięć dni będę w zakopanem. Znalazłam dwie bluzki, które nie są
A) czarne
B) z nazwani zespołów
C) punkowe czy gotyckie... Choć takie nosze najrzadziej.
Postaram się odpocząć. Na telefonie pojawiły się piosenki w zupełnie innym stylu, niż to, czego na codzień słucham. Zero power metalu, głównie Rojek, my chemical romance, jakiś Bruno Mars, którego zasłyszałam w radiu rok temu...

Nawet bardzo nie depresiłam się wczoraj, że Metallica na narodowym, a ja siedzę w ciemnym pokoju, sama i udaję, że ktoś ze mną jest. Heh, czyli zmiana stylu. Nie na zawsze, za bardzo kocham metal, power i punk. Trash. Gothic. I te klimaty. Ale potrzebuje trochę koloru. Delikatności. Przekonała mnie o tym troszkę Damma, przyglądając się jej pomyślałam, że chciałabym mieć w sobie tyle elegancji, co ona. Po czym parsknęłam śmiechem. Ja? Elegancka! Bosz, jestem gnojkiem ze spodniami pozszywanymi agrafkami, lalki to moja dodatkowa pasja... Ale odrobina delikatności w moim życiu mnie nie zabije. Chyba.

karsa.orlong

Karsa: Cześć, dzisiaj fajny filmik o tym, co można zwiedzać w Zakopanem:

podpartych fajnym artykułem podsumowującym atrakcje:

www.podroze.pl/(…)1199…

oraz

AKTUALNOŚCI:

www.zakopane.pl/(…)nadchodzace-wydarzenia…

z-ne.pl/s,menu,1284,kalendarz_imprez.html

nie może zabraknąć forki z moich ulubionych miejsc:

oto wiosenny widok na Czerwone Wierchy:

21.04.13 czerwone wierchy.jpg

blackgossamer1x13

black gossamer: Biorę się za siebie i ogarniam życie. Wróciłam z gór. Było genialnie, ale jak zwykle za krótko ;)
Czeka nas szara rzeczywistość... Nie utrzymałam diety w weekend, bo byłoby ciężko. Ale już jestem grzeczna. Liczę kalorie, ciekawe ile z tym wytrzymam (zajebiście czasochłonne xd).
Kurcze, podziwiam was wszystkie...Jak przeglądam blogi i widzę jak pięknie wam idzie to naprawdę, wielkie WOW. Serio, słaba kurcze jestem ;d.
I muszę wam powiedzieć, bo jestem w szoku!
Kupiłam wczoraj odżywkę do paznokci z Eveline 9w1, dzisiaj pomalowałam paznokcie drugi raz i przeżyłam szok. Moje biedne po tatrach, połamane i porozdwajane paznokcie wyglądają jak nowe. A że teraz jest w Rossmanie promocja -49% zrobiłam chyba interes życia. :D ( z 15 na 7 z groszami)
Zaraz robię brzuszki, myślałam że jutro pójdę pobiegać, bo mam wieczór zajęty ale przecież teraz mam czas ^ ^...(pozdrawiam maturzystów)
Rozpisuję się tutaj jak nie ja....Będzie tego.
Motywacji!
scontent-a.xx.fbcdn.net/(…)10338344_655424524537268…

large (16).jpg

I podzielę się z wami panoramkami. Ale serio, nie ma porównania z tym jak to wygląda na żywo,zakochana jestem w tatrach. (musiałam zmniejszyć jakość bo by się nie dodało ;<)

Panorama 1z.JPG

Panorama 2z.JPG

Panorama 3z.JPG

janczyk

janczyk: Jeśli ktoś wybiera się w Tatry i szuka dobrego noclegu to polecam wszystkim noclegi w takich drewnianych domkach, bardzo luksusowych o nazwie Tajgołka. Tutaj podam linka: www.tajgolka.pl/domki/ Naprawdę bardzo fajnie, jest jacuzzi, sauna, SPA i wszystko co potrzebne, żeby fajnie spędzić czas.

banzajpl

Wraz z pojawieniem się teledysku Pharrella Williamsa do utworu Happy zaczęła się moda na nagrywanie klipów ukazujących szczęśliwych mieszkańców różnych miast. Zasadniczo większość jest...
www.banzaj.pl/Slowackie-Tatry-w-pozytywnym-klipi…

apows

Wiecie, w Tatry jeżdżę już od dwunastu lat. Mama zabrała mnie tam kiedy byłam jeszcze małą dziewczynką i dzisiaj bardzo jej za to dziękuję. Miłością i bakcylem do górskich wędrówek zaraziła mnie od razu. Na początku chodziłyśmy po dolinkach i wówczas moim największym osiągnięciem było wejście na Sarnie Skałki, które wtedy wydawały mi się monumentalne. Z każdym rokiem jednak chodziłyśmy w wyższe góry co oczywiście nie znaczy, że niższe partie Tatr nie cieszą się już moim uznaniem. Dla mnie każda trasa jest dużym osiągnięciem. Każdego roku czekam na wakacje z wielką niecierpliwością a kiedy nadchodzi moment wyjazdu cieszę się tak jak cieszyłam się za tym pierwszym razem.

Często opowiadam moim znajomym o tych moich górskich wojażach. Reakcje są różne – jedni dziwią się, że mam ochotę co roku wracać w to samo miejsce i znikać na całe godziny na szlakach, inni podziwiają mnie twierdząc, że sami nie dali by rady tak chodzić. Oczywiście pochlebia mi to, ale tak naprawdę są ludzie, którzy o wiele bardziej zasługują na podziw niż ja i właśnie dzisiaj chciałabym o takich osobach opowiedzieć…

Dwa lata temu otrzymałam maila od nieznanej mi kobiety. Pisała, że jest osobą, której choroba nie pozwala dokonywać fizycznych wyczynów, ale bardzo chciałaby wraz ze swoimi przyjaciółmi pojechać w Tatry. Jako, że prowadziłam bloga o naszych polskich górach postanowiła poprosić mnie o pomoc w wyborze niezbyt wymagających tras.

Było coś w mailu Anny, co sprawiło, że bardzo chciałam jej pomóc. Pomysłów miałam wiele, ale nie wiedziałam czy choć jeden z nich spodoba się Ani i jej znajomym. Ślęczałam godzinami nad mapą, konsultowałam wszystko z moją mamą a każdą propozycję spisywałam na kartkę, precyzyjnie opisując daną trasę by potem móc przedstawić to wszystko Ani. Na liście były Sarnie Skałki, Kopieniec, Ścieżka nad Reglami, Nosal i oczywiście większość naszych pięknych Tatrzańskich Dolin.

W przeciągu kilku dni napisałyśmy do siebie z Anią wiele wiadomości. Poznałam jej historię, wiedziałam, że po górach będzie chodziła w asyście swego męża Andrzeja. To wszystko sprawiło, że zaprzyjaźniłyśmy się i dzisiaj każdego dnia dziękuję Bogu, że postawił mnie na Ani drodze.
  • awatar janczyk: Ale Sarnie skałki to dość wymagający, choć krótki szlak. A reakcje Twoich znajomych są dziwne co najmniej, tak samo można zapytać po co ludzie znikają na całe godziny na basenie, siłowni, lesie. Jeśli jeszcze będziecie się wybierać w Tatry polecam wam ten nocleg: www.tajgolka.pl/domki/ Bardzo fajnie, tanio, luksusowo a i cisza i spokój pozwalają cieszyć się magią Tatr.