Wpisy oznaczone tagiem "wakacje" (1000)

milab

dwiestronymedalu

Abominacja Istnienia:

himawanti

„Wakacyjna joga – medytacja – relaks”

Wakacje z jogą 2018 w Domu pod Lipą, Silna Nowa 4

termin: 1 – 7 lipiec 2018

prowadzi: Barbara Buller

miejsce: Dom Pod Lipą – Silna Nowa 4
dompodlipa.pl

Jeśli odczuwasz potrzebę rozruszania ciała, napełnienia się energią i uspokojenia umysłu? To joga w Silnej jest dla Ciebie.

Jeżeli poprzez świadome bycie z oddechem pragniesz uwalniać z ciała i umysłu to, co cię ogranicza i głębiej doświadczać siebie – będziemy to praktykować.

Tęsknisz za ciszą, pięknymi widokami, życzliwym towarzystwem, dobrymi rozmowami, smacznym jedzeniem i odpoczynkiem? Wszystko to na Ciebie czeka.

Wakacje kojarzą się z ciepłem, słońcem, ruchem i radością! Wakacje z jogą również, ale mogą też stać się okazją do odbycia odkrywczej wewnętrznej podróży.

Więcej poczytasz na portalu Himawanti108...

himawanti108.wordpress.com/(…)barbara-buller-letnie…

gdzietuwyjsckrakow

Dlaczego Izrael skoro jestem niewierząca?
A dlaczego nie? Przecież to piękny kraj, który nie tylko religią chrześcijańską stoi.

Gdy mówiłam znajomym, że lecę do Izraela dziwili się okropnie. Po pierwsze, dlatego, że większości osób Izrael kojarzy się z Jerozolima i tłumem pielgrzymów. Wtedy tłumaczyłam, że ja nie jadę tam w odwiedziny do Jezusa tylko do mojej przyjaciółki Karoliny, która mieszka w Hajfie, a do Ziemi Świętej nawet się nie wybieram. Nie tym razem.
I nie, dlatego, że jestem niewierząca (lubię zwiedzać każe świątynie pomimo braku więzi
z jakąkolwiek religią), ale dlatego, że mój pobyt będzie trwał jedynie 4 dni.

Po drugie znajomych wprawiało w przerażenie, że wyjazd organizuje na własną rękę, nie wykupiłam grupowej wycieczki z biura podróży. I w sumie nawet nie przyszło mi to przez myśl między innymi, dlatego, że do Hajfy wycieczek z Polski nie ma.

Organizacja takiego wyjazdu jest równie prosta jak wyjazdu do Pragi.

Bezpieczeństwo
Te wszystkie informacje, że niby w Izraelu jest niebezpiecznie są wyssane z palca. Zwiedzaliśmy trzy miasta: Hajfę, Akko i Tel Aviv i w każdym czuliśmy się bardzo bezpiecznie (również w nocy)
i nie spotkała nas żadna nieprzyjemna sytuacja.

Kontrole na lotnisku
Naczytałam się o wzmożonych kontrolach na lotnisku w Tel Avivie. Nic takiego nie miało miejsca. Owszem zadano nam pytania gdzie będziemy spać
i dlaczego akurat w Hajfie, ale nie czułam się jakoś specjalnie przesłuchiwana. Podczas wylotu pani zapytała jak długo jesteśmy razem z moim Lubym i na tym skończyła się dociekliwość. Tak samo bagaż nie był jakoś ekstremalnie kontrolowany. Na lotnisku Ben Gurion nie trzeba wyciągać kosmetyków i elektroniki ani ściągać kurtki tak jak to ma miejsce w Polsce. Zapytano jedynie czy mam laptopa, bo jest on jedyną rzeczą, którą należy wyciągnąć.

Bilety
Lecieliśmy LOTem. Bilety kupiliśmy na jakiejś szalonej promocji w styczniu, dzięki czemu za 4 bilety (dwa do Izraela i dwa powrotne) zapłaciliśmy niewiele ponad 500 zł.
Lecieliśmy z Rzeszowa z przesiadką w Warszawie. Na lot Warszawa- Tel Aviv wykupiliśmy miejsca obok siebie, co okazało się wyrzuceniem pieniędzy
w błoto, ponieważ i tak za każdym razem mieliśmy sąsiednie fotele.
Odprawiliśmy się przez Internet, co pozwoliło nam zaoszczędzić mnóstwo czasu, który musielibyśmy poświęcić na stanie w kolejce na lotnisku. Jako, że jestem bardzo zapobiegliwa osobą drukowałam karty pokładowe w obawie, że telefony nagle odmówią posłuszeństwa.
Muszę przyznać, że pomimo odwiedzenia dotychczas 8 krajów to dopiero do Izraela (a właściwie do Warszawy z Rzeszowa) pierwszy raz leciałam samolotem. Spodobało mi się! To jest genialne uczucie! Prawie tak wspaniałe jak seks i jedzenie! Już wiem, że lubię latać.

Wiza
Wydawana jest na lotnisku podczas odprawy paszportowej. Jeśli spodziewacie się pieczątki
w paszporcie to się rozczarujecie. Izraelską wizę dostajecie na karteczce, co jest trochę uciążliwe, bo łatwo ją zgubić, a była potrzebna podczas zameldowania w hotelu.

Hotel
Zabukowany na booking.com. Temu zagadnieniu poświęcę osobny wpis, bo miałam z nim przeboje.

Komunikacja
Z Tel Avivu do Hajfy dostaliśmy się pociągiem. Cena jednego biletu to 35 szekli. Ogólnie po Izraelu kursuje mnóstwo autobusów i pociągów, które łączą najważniejsze miasta. Pociągi jeżdżą całą dobę, lecz w nocy trochę rzadziej. Stacja kolejowa jest niemal połączona z lotniskiem Ben Gurion, a bilet kupiliśmy w automacie, w którym można wybrać opcje angielskiego języka. Grunt to znać nazwę stacji, do której się chce jechać, ponieważ to w nią należy kliknąć podczas zakupu.

Szabat
W judaizmie to czas przeznaczony na odpoczynek, który wierzący Izraelczycy traktują bardzo dosłownie. Od piątku od zachodu słońca do soboty do zachodu słońca nie pracują. Zamknięte są sklepy i restauracje oraz nie kursują pociągi. Warto mieć to na uwadze planując pobyt w Izraelu. Oczywiście nie wszyscy Żydzi praktykują szabat. Ponadto nie wszyscy mieszkańcy Izraela to Żydzi, więc znajdziemy otwarte lokale czy sklepy arabskie.
W Hajfie kursowały też autobusy należące do prywatnych przewoźników. Powiedziałabym, że szabat to jedna z najważniejszych spraw, którą trzeba mieć na uwadze jadąc do Izraela.

Waluta
W Izraelu płacimy szeklami. Jeden szekel to mniej więcej 1 zł. Jest drogo i to bardzo. Obiad dla dwóch osób plus napoje w restauracji kosztuje ponad 200 szekli. Butelka wody o pojemności 0,5l to koszt, co najmniej 5 szekli. Trzeba przygotować budżet wyjazdowy na takie ceny. Ja pieniądze rozmieniłam w Krakowie, ponieważ jest tu kilka kantorów gdzie można dostać szekle. Wymieniając najpierw na dolary, a na miejscu na szekle dwa razy straciłabym na przewalutowaniu.

Ludzie
Mili, uczynni, uśmiechnięci, chętni do pomocy
i bardzo uczciwi.

Klimat
Gorąco, parno i duszno nawet w nadmorskich miejscowościach. Bez butelki wody, nakrycia głowy, kremu z filtrem i okularów słonecznych ani rusz!

Podsumowując nie taki Izrael straszny jak go malują. Polecam samodzielne wyprawy do tego pięknego kraju, o którym napiszę jeszcze nie jeden wpis.

wikipunk

• awatar Egon☮lsen: Super, że wracasz na bloga :) gratuluję przeprowadzki! :D co do cenzury internetu... jestem tym załamana. udostępniłam tę stronkę u siebie na fb i wysłałam maile do tych naszych europosłów, chociaż nie wiem czy ma to sens. Zrobią to, co uważają i nie będziemy kch obchodzić. Hej! mam 100 km do Ukrainy. wyemigruję poza unię i będę wolna od tego prawa! XD
  • awatar *Mordka*: Mam nadzieję, że cenzura nie wpłynie zbytnio na nasze blogi. Bo jeśli tak to albo trzeba będzie z tym radzić albo zapewne przeniosę się na Wattpada (raczej nie jest to samo co blog, ale tam łatwiej znaleźć ludzi o podobnych zainteresowaniach, więc...). Poza tym gratuluje ci przeprowadzki :D. No i śliczne zdjęcia ;).
  • awatar Wiky the Metal-Punk!: @Egon☮lsen: Jasne! Bloga nie mam zamiaru opuszczać, po prostu nawał pracy mnie dopadł :D. Też nie wiem czy to coś da... Ale mam wrażenie, że niewiele się zmieni. Zobaczymy z resztą :P. Hahaha, coś w tym jest, ale tam wojny i w ogóle...
Pokaż wszystkie (12) ›

checkpoint

ebook-dla-dzieci

Autor: Roshani Chokshi

Aru Shah ma tendencję do naciągania prawdy – robi to, by zyskać sympatię w prywatnej szkole, do której uczęszcza. Kiedy jej koledzy z klasy latają prywatnymi odrzutowcami na egzotyczne wakacje, ona spędza wolny czas w Muzeum Starożytnej Sztuki i Kultury Indyjskiej, którego kustoszem jest jej mama. Czy to zatem dziwne, że Aru zmyśla opowieści o tym, że pochodzi z rodziny królewskiej, podróżuje do Paryża i ma własnego szofera?

Pewnego dnia trójka jej kolegów zjawia się w domu Aru, żeby przyłapać ją na kłamstwie. Nie wierzą w jej opowieść o tym, że znajdująca się w muzeum lampa Bharaty jest przeklęta, wyzywają więc Aru, by to udowodniła. „Zapalę ją tylko na moment” – myśli Aru. A potem już nigdy przenigdy nie będzie łgać.

Ale zapalenie lampy rodzi poważne konsekwencje. Aru niechcący uwalnia Śpiącego, starożytnego demona, który planuje obudzić Pana Zniszczenia. Jej koledzy i mama są w niebezpieczeństwie, a Aru musi ich uratować.

Jedynym sposobem na to, żeby powstrzymać demona, jest odnaleźć legendarnych braci Pandawów i złożyć wizytę w Królestwie Śmierci. Ale jak dziewczynka w piżamie ze Spider-Manem ma tego wszystkiego dokonać?

Szczegóły publikacji:
dladzieci.masz24.pl/aru_shah_i_koniec_czasu.html

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Więcej ebooków z działu "dla dzieci i młodzieży", znajdziesz tutaj:
masz24.pl/ebooki-dla-dzieci-i-mlodziezy.html

naswoim

Wpis tylko dla znajomych
Zagubiona mama:

gablotka-szkolna

Fundacja mBanku jest organizatorem konkursu grantowego „Wakacje z matematyką”. W ramach konkursu można ubiegać się o dotacje na realizację projektów aktywności pozalekcyjnych, dzięki którym dzieci spędzające wakacje w mieście będą miały dostęp do ciekawych zajęć łączących zabawę z nauką matematyki. gablotka-szkolna.blogspot.com/(…)konkurs-grantowy-w…

naszczyt

Nie ma nic gorszego jak skradzione dokumenty podczas pobytu na wakacjach :(
Z nami Ci to nie grozi!
Pasek ze schowkiem na pieniądze oraz antykradzieżowy portfel na biodro zapewni Ci bezpieczeństwo.
Bądź o krok do przodu - nie daj się oskubać.

hoshichan

星FairyBlue: Jestem żyję.

Ale w sumie to nie ma o czym pisać.
Ostatnio było tak właściwie tylko o cosplayu, a od tego mam stronę na fb. Więc nie ma sensu się powielać, poza tym: kogo to tutaj obchodzi?

Napiszę tylko, że prawie mnie zabiła Asuna Undine, ale wyrobiłam się w troszkę ponad tydzień. I zrobiłam swój pierwszy miecz.
A konkursu nie wygrałam, tym razem nawet wyróżnienia nie dostałam, choć to jeden z moich lepszych strojów. Mówi się trudno, tym razem byli lepsi ode mnie. A dokładniej dwoje, bo patrząc po konkurencji, to byłaby szansa na to wyróżnienie. Mniejsza.

Licencjat.
Wreszcie coś ruszyło.
Przed majówką oddałam 16 stron. Brawo ja. To najwięcej ile udało mi się napisać kiedykolwiek. Mam nadzieję, że dalej też pójdzie tak dobrze.

Oczywiście, że widziałam już nowych Avengersów.
Oczywiście, że nie płakałam.
Co nie zmienia faktu, że było mi bardzo przykro pod koniec. I "rollercoaster emocjonalny"  to rzeczywiście idealne określenie na to, co dzieje się w filmie.

Byłam dzisiaj z Palłą na wycieczce w Raciborzu. Miały być góry, ale jednak nie xD
W sumie miłe miasto. Fajną mają kawiarnię: Piotruś.
Jeśli kiedyś będziecie, polecam! Mega miejsce z przepysznymi lodami, kawą i deserami! I proszę nie zrażać się na samoobsługę^^

W między czasie (od ostatniego wpisu) miało miejsce też Restaurant Week.
Oczywiście, że wzięłyśmy w nim udział z Pałą, po raz trzeci. Tym razem odwiedziłyśmy Minibrowar Majer w Gliwicach. Jedzenie smakowało mi dużo bardziej, niż w zeszłym roku, ale trzeba było strasznie długo czekać. Prawie po godzinie dostałyśmy przystawkę dopiero. A gdzie tam reszta.
  • awatar Alys27: Co do Avengersów: czy jeśli nie widziałam kilku poprzednich filmów z tego uniwersum, to jest sens iść? Zrozumiem/nie zrozumiem filmu? Albo jakieś spoilery będą?
  • awatar SugarFirefly: Avengersów oglądałam i już nie mogę się doczekać kolejnej części. Film był super :)

where_am_i

Zapraszam was na mojego bloga o podróżach ☺️ thinafix.blogspot.com
Jak na razie opisałam swoją podróż do Las Vegas

pzpz

Do Władysławowa wybraliśmy się na kilka dni, by wygrzać się w wiosennym słońcu i nawdychać jodu. Dlaczego tam? Chcieliśmy zwiedzić ten jakże popularny nadmorski kurort, wybrać się rowerami na Hel oraz zobaczyć ruchome wydmy w Słowińskim Parku Narodowym. Jak myślicie, która z atrakcji była najciekawsza? Więcej:mlodzinadorobku.pl/gdzie-jechac-nad-polskie-morze/

dietetycznewakacje

◆ 15 min beginner's low-impact cardio
◆ 30 min marszu na bieżni
Razem: 45 minut! ♡
large (1).jpg

badbunny

Wpis tylko dla właściciela minibloga
Bad Bunny:

Wpis prywatny. Może go zobaczyć tylko właściciel minibloga.