Wpisy oznaczone tagiem "wolnosc slowa" (13)  

kciuk-pl
 
Specjalne czytniki tablic rejestracyjnych umożliwiają policji w USA stałe i wygodne zbieranie informacji o tym, gdzie znajdował się dany pojazd. Policja zbiera te dane na bieżąco i bez kontroli ze strony sądów.

Link: www.kciuk.pl/Tablice-rejestracyjne-sa-narzedziem…
 

kciuk-pl
 
Ponad miesiąc temu miało miejsce wydarzenie rodem z Białorusi. Pewien polityk reprezentujący "najbardziej patriotyczną" partię w naszym kraju rozpoczął kampanię przed przyszłorocznymi wyborami. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że zaczął od "uciszenia" grupy niezadowolonych z jego poczynań wyborców. Używając powagi swojego urzędu wywarł presję na administratora portalu internetowego, aby komentujący pod artykułami na temat jego działalności mogli dodawać posty tylko logując się przez facebooka (czyli podpisując się nazwiskiem). Dodać należy, że taka forma komentowania nie występuje pod innymi materiałami niezwiązanymi z tym panem. Ciąg dalszy w komentarzu niż

Link: www.kciuk.pl/Spuscizna-IV-RP-Wolnosc-slowa-wedlu…
 

kciuk-pl
 
A gdzie konstytucyjna "wolność słowa"? Wyciąg/screen z regulaminu forum: zakaz polemiki, zakaz dyskutowania, zakaz słów anty-kościelnych, ale za reklamę to już każą sobie płacić... Extra...

Link: www.kciuk.pl/Zakaz-polemiki-na-forum-Naturalne-p…
 

kciuk-pl
 
Uczeń amerykańskiej szkoły średniej North Rowan High School w Karolinie Północnej poprosił kolegów o zarejestrowanie wymiany zdań pomiędzy nim a jedną z nauczycielek, która zabroniła krytyki prezydenta Baracka Obamy. Tanya Dixon-Neely, osoba uchodząca za liberalną, zakazała uczniom krytykowania głowy państwa. Nauczycielka stwierdziła, że jest to „przestępstwo”, za które mogą zostać aresztowani. Więcej w linku.

Link: www.kciuk.pl/W-amerykanskich-szkolach-nie-wolno-…
 

kciuk-pl
 
Erytrea, Arabia Saudyjska, Iran, Birma i Białoruś znalazły się na liście 10 państw na świecie najbardziej ingerujących w wolność mediów - wynika z raportu Komitetu Ochrony Dziennikarzy (CPJ). Zestawienie ogłoszono w przeddzień Światowego Dnia Wolności Prasy. Więcej informacji w linku pod zdjęciem.

Link: www.kciuk.pl/Erytrea-liderem-cenzury-Lepiej-nawe…
 

kciuk-pl
 
Saudyjczyk skazany na 70 batów za używanie Bluetooth w swojej komórce w pobliżu kobiecego centrum handlowego.

Link: www.kciuk.pl/70-batow-za-bluetootha-a33706
 

kciuk-pl
 
Przez pieniądze zagranicznych inwestorów Turkmenistan miał się stać krainą mlekiem i miodem płynącą. Dziś jest to jeden z najbardziej skorumpowanych krajów świata, gdzie wszystkie media są kontrolowane przez władze. A co z prawami człowieka?

Link: www.kciuk.pl/Turkmenistan-Dlaczego-nikogo-nie-ob…
 

kciuk-pl
 
Waszyngton zapewnił, że wolność słowa w internecie jest traktowana jako jedno z podstawowych praw człowiek. Domagać się będzie od Chin zmian w ich polityce dotyczącej sieci.

Link: www.kciuk.pl/USA-Rozmawiamy-z-Chinami-o-wolnosci…
  • awatar mololo: Niektórym polski posłom też trzeba to wytłumaczyć..
Pokaż wszystkie (1) ›
 

krajtolerancji
 
Firma odzieżowa House zrezygnuje z używania symboli religijnych w swych reklamach. To efekt decyzji Komisji Etyki Reklamy, która uznała, że billboardy tej firmy godzą w uczucia religijne Polaków

W okolicach świąt Wielkiej Nocy na ulicach zawisły billboardy z wyglądającą na rozmodloną dziewczyną i chłopakiem trzymającym w rękach różaniec. Obok hasło: "Strzeż mnie, Ojcze!". Na innych plakatach te same postacie pokazane były w pozach kojarzących się z seksem. Tam hasło brzmiało: "69 sposobów na zachowanie dziewictwa". A chodziło o odzież marki House.

Zbulwersowani Polacy zaczęli masowo słać skargi do Komisji Etyki Reklamy. "To kpina z Boga i praktyk religijnych", "Reklama wyszydza symbole chrześcijańskie" - pisali. - To najbardziej oprotestowana reklama ostatnich lat. Prócz 280 oficjalnych skarg i kilkudziesięciu petycji zostaliśmy zasypani setkami maili, listów i ponad 500 telefonami. Na tę jedną reklamę przyszło więcej skarg niż na wszystkie inne w ciągu całego zeszłego roku - mówi Konrad Drozdowski, zastępca dyrektora Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, któremu podlega Komisja.

Komisja zbadała sprawę i wydała miażdżące oświadczenie o reklamach House: "Zawierają treści dyskryminujące ze względu na przekonania religijne, co jest sprzeczne z Kodeksem Etyki Reklamy oraz z obowiązującymi przepisami prawa", "Nawiązanie do znanej powszechnie modlitwy niesie ryzyko obrazy uczuć religijnych dużej rzeszy odbiorców".

Co najważniejsze, Komisja upomina firmę, by z reklam usunęła różaniec oraz odwołanie do Boga. Choć sama Komisja nie ma prawnych możliwości, by ukarać firmę, gdy ta się nie zastosuje do polecenia, to jednak zwykle po upomnieniu firmy same wycofują kontrowersyjne reklamy. - Zdają sobie sprawę, że inaczej wpłynęłoby to negatywnie na ich wizerunek - tłumaczy Juliusz Braun, dyrektor Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy.

Co na to House? - Przyjęliśmy decyzję Komisji i postanowiliśmy z nią nie dyskutować - mówi Rafał Sajewicz z firmy Artman, która sprzedaje odzież pod marką House. Billboardy zniknęły z ulic i z internetu, choć zdaniem Sajewicza nie z powodu interwencji Komisji, tylko dlatego, że skończyła się kampania reklamowa. Następna zapowiadana jest na przełom sierpnia i września. Już bez symboli religijnych. - Nie chcemy kojarzyć się tylko w ten jeden sposób. Są jeszcze inne kontrowersyjne sprawy, które chcielibyśmy poruszyć w reklamach - zapowiada Sajewicz.

Szef Komisji Konrad Drozdowski ma nadzieję, że przypadek reklam House na długo stanie się przestrogą dla innych firm, które chciałyby zdobyć rozgłos, godząc w uczucia religijne rodaków: - Pokusa dla firm jest duża, bo Polacy są wyczuleni na punkcie sfery religijnej i to najprostszy sposób, by zrobić wokół kampanii reklamowej szum. Jednak gdy to się kończy tak jak w przypadku reklam House, to niekorzystny wpływ na wizerunek firmy jest nieunikniony - tłumaczy.
 

 

Kategorie blogów