Wpisy oznaczone tagiem "zabytki" (467)

visiton

VisitON: W drugiej połowie XIII wieku na wzgórzu między rzeką Baudą a rzeką Narusą, tuż nad Zatoką Świeżą (Zalew Wiślany), wzniesiono kościół – katedrę diecezji warmińskiej wraz z towarzyszącymi jej zabudowaniami. U podnóża założenia powstała osada bardzo luźno związana ze wzgórzem prawnie i administracyjnie. W 1310 roku Frauenburg (Frombork) uzyskał prawa miejskie. W latach 1329-1388 wzniesiono na miejscu starej obecną katedrę – dziś najstarszy obiekt Wzgórza Katedralnego. Często w dokumentach kanoników i listach pojawia się piękna, dawniej używana nazwa Fromborka – Castrum Dominae Nostrae – Gród Naszej Pani. Kapituła warmińska (powstała jeszcze w roku 1260) współzarządzała Fromborkiem od początku XIV wieku do roku 1772 roku, tj. pierwszego rozbioru Polski. Kapituła była drugim, obok biskupa warmińskiego, „ciałem” zarządzającym diecezją, wybierającą spośród siebie nowego ordynariusza, reprezentującą diecezję w ważnych sprawach poza granicami dominium. Składała się z szesnastu kanoników – ludzi światłych, wykształconych pełniących także funkcje sakralne przy katedrze.

visiton.pl/(…)109-frombork.html…

gdzietuwyjsckrakow

Zakochałam się w Mazurach. Chcemy tam wrócić własnymi czterema kółkami i jeździć od jednej urokliwej miejscowości do drugiej, od jednego pięknego jeziora do drugiego.
Jednak zanim to nastąpi, opowiem Wam, dlaczego polubiłam Giżycko oraz gdzie warto się zatrzymać, a gdzie pójść na spacer.

Apart Hotel Giżycko

Hotel położony jest w dobrej lokalizacji. W samym centrum oraz niedaleko od dworca PKP i PKS. Do plażę przy jeziorze Niegocin idzie się spacerowym tempem około 10 minut.
Obsługa hotelu była niezwykle miła i sumiennie wykonywała swoją pracę> Każdego dnia mieliśmy dobrze posprzątany pokój i uzupełnione braki
w kosmetykach czy bieliźnie hotelowej.
Wystrój przypadł mi do gustu: minimalistyczny, nowoczesny i praktyczny. Odpowiednia ilość gniazdek elektrycznych i turbo miękkie łóżko.

Jednakże najbardziej zakochałam się w prysznicu. Deszczownica, odpływ liniowy i ułożenie na całej ścianie łazienki to jest to, czego zapragnęłam
w swoim mieszkaniu.

Biorąc pod uwagę, że hotel nie był tani dziwi mnie niska, jakość śniadań. Po pierwsze trzeba było na nie przejść do całkowicie innego budynku- restauracji oddalonej o kilkaset metrów. Po drugie za taką cenę spodziewałam się większego wyboru
i mniejszego ścisku.

Pomimo minusów polecam Apart Hotel Giżycko dla osób chcących spędzić w tym uroczym miasteczku kilka dni.
No właśnie, co do uroków Giżycka to jest ich sporo.
Miasteczko jest idealne do zwiedzenia w jeden, góra dwa dni licząc pobyt nad jeziorem i rejs statkiem.
Polecam spacer uliczkami miasta i podziwianie takich atrakcji turystycznych jak mieszczący się
w samym centrum Kościół Ewangelicki

oraz Wieża Ciśnień, na której znajduje się punkt widokowy i muzeum.

Spacerując (lub jadąc rowerem) po Giżycku można dojść na Wzgórze św. Brunona. Wybraliśmy się tam pierwszego dnia, gdy akurat padało, ale wierzę, że widok ze wzgórza na Niegocin musi być naprawdę piękny bez tej mgły.

Uznaliśmy, że skoro jesteśmy w okolicy to przejdziemy się od razu do Twierdzy Boyen. To nie był dobry pomysł. Po pierwsze to wcale nie było “w okolicy”, po drugie piękne ścieżki spacerowo- rowerowe właśnie się skończyły i mieliśmy do wyboru tuptanie ruchliwą drogą bez pobocza lub lasem. Wybraliśmy las. Jakieś nikłe ścieżki tam były, ale niewiele dawały i zgubiliśmy się kilka razy. Cud, że nie złapaliśmy kleszczy. Do bardzo długim spacerze dotarliśmy do Twierdzy.

Fort został wzniesiony na przełomie 1843 i 1855 roku. Przez pewien okres czasu stanowił główny punkt obrony Prus Wschodnich. Twierdza Boyen znakomicie wywiązywała się ze swojej funkcji podczas I wojny światowej, zdobyta została
w trakcie II wojny światowej przez wojska III Frontu Białoruskiego, z tym, że podczas jej oddania nie padł ani jeden strzał. Teren Twierdzy Boyen zajmuje około 100ha.

Obiekt niewątpliwie zainteresuje osoby lubiące zwiedzać stare fortyfikacje i pasjonujące się wojenna historią. Osobiście pierwszy raz zwiedzałam jakąkolwiek twierdzę i było to dość interesujące, przynajmniej na początku. Fort oferuje trzy trasy dla zwiedzających. Zdecydowaliśmy się na tą średniej długości. Myślę, że najkrótsza wystarczyłaby w zupełności, ponieważ większość bunkrów niczym się nie wyróżniała, część była w renowacji, a inna część zdecydowanie tej renowacji potrzebuje.

Najbardziej podobała mi się hala ze starymi powozami, pewnie, dlatego, że jako jedyna miała jakąś zawartość. Na szczęście bilety do Twierdzy Boyen nie są drogie, więc warto było zainwestować w zwiedzanie. Są bunkry i było zajebiście :)

Jak łatwo się domyślić wróciliśmy do naszego pięknego hotelu turbo zmęczeni i po kolana ubłoceni.

Podsumowując, Giżycko to głównie jezioro, spacery i bunkry. Może nie brzmi to jak przygoda życia, ale jest warte zobaczenia. Zdecydowanie polecam.

Ogólna ocena Apart Hotel Giżycko 8/10.

milab

Wpis tylko dla użytkowników pinger.pl

malgorzata.g1

Na świecie jest wiele cudownych miejsc, które warto zobaczyć. Podróże kształcą, uwrażliwiają na piękno, pozwalają poznać inną kulturę, pomagają naładować się pozytywną energią. Dzięki podróżom stajemy się bogatsi w nowe doświadczenia, wiedzę, poznajemy wspaniałych ludzi, nawiązujemy nowe znajomości.

Są na świecie takie miejsca do których chętnie wracamy. Dla mnie takim miejscem jest Grecja. Jak przejrzycie mój blog, to znajdziecie tam wpisy, dotyczące moich wojaży do tego cudownego kraju. *Dlaczego akurat Grecja?* Bo to cudowny, malowniczy kraj. Liczne wyspy, piaszczyste plaże, krystalicznie czysta woda, idealna pogoda od maja do września. Już teraz warto planować swój urlop/wakacje. Oferty w grudniu i styczniu są bardzo atrakcyjne a ceny dużo niższe. Warto też stawiać na sprawdzone biura podróży. *Świetne ofert można znaleźć na stronie* www.itaka.pl/nasze-kierunki/grecja.html , gdzie ceny wakacji zaczynają się od 1319 zł. Co warto zobaczyć w Grecji, gdzie pojechać? Zapraszam do dalszej części wpisu.

*1. KRETA*

Jeśli chodzi o wyspy, to *Kreta* jest miejscem, które na 100% Was zachwyci. *Kreta* jest  największą spośród tysięcy wysp greckich i piątą co do wielkości w basenie Morza Śródziemnego. Warto tu przylecieć i na własną rękę zwiedzić ją wzdłuż i wszerz. Wypożyczalnie samochodów są na każdym kroku a ceny bardzo przystępne. Jak zapewne wiecie ja swój tegoroczny urlop spędziłam właśnie w tym miejscu. Na własną rękę zobaczyłam Chanię, Rethymno. Jadąc przez urokliwe wioski dotarłam do zapierającej dech w piersiach plaży Elafonisi- słynącej z różowego piasku, lazurowej wody i przepysznej górskiej scenerii. Na Krecie jest wiele lokalnych biur podróży oferujących wycieczki w przystępnych cenach. Przewodnicy mówią zazwyczaj w czterech językach: angielskim, niemieckim, francuskim i rosyjskim. Jeśli będziecie na Krecie, to koniecznie wybierzcie się na wycieczkę Gramvousa-Balos. Woda w lagunie przybiera kolory od zielonego po wszelkie odcienie błękitu. Zresztą przypominam Wam mój wpis o tym magicznym miejscu tiny.pl/gczcm . Czym jeszcze może zachwycić Was Kreta? Cudownymi gajami cytrusowymi. Cytryny i pomarańcze dosłownie leżały na ulicy! To co bardzo lubię w Grecji, to możliwość kupienia lokalnych produktów. Oliwa z oliwek nabyta u "chłopa" smakuje najlepiej na świecie! Tak samo miody, czy domowej roboty alkohole. www.itaka.pl/nasze-kierunki/grecja/kreta.html

*2. KORFU*

Bardzo atrakcyjna cenowo www.itaka.pl/nasze-kierunki/grecja/korfu.html górzysta wyspa w Grecji u wybrzeża Albanii. Stolica wyspy to piękne stare miasto wpisane na Listę UNESCO. Korfu posiada cudowne,piaszczyste plaże, malownicze zatoki, pachnące plantacje pomarańczy. W miejscowości Sidari na północy wyspy Korfu znajduje się Canal d'Amour. To część wybrzeża uformowana z miękkich skał o fantazyjnych kształtach, licznych klifach, kanionach i zatoczkach.  Korfu to raj dla osób, które kochają ryby i owoce morza.

*3.CHALKIDIKI*

Półwysep Chalkidiki, leżący na wschód od Salonik, ma charakterystyczny „trójpalczasty” kształt, który tworzą trzy wąskie odnogi: Kassandra, Sitonia i Athos. Świetne wakacyjne miejsce, piaszczyste plaże www.itaka.pl/nasze-kierunki/grecja/chalkidiki.html i interesujące zabytki. Warto wybrać się na wycieczkę na Meteory.Metéora po grecku znaczy "klasztory zawieszone w niebie". Tutaj możecie zobaczyć moją relację z tego miejsca tiny.pl/gczc8 . Te majestatyczne skalne ostańce wyrastają u podnóża gór Pindos zrobiły na mnie piorunujące wrażenie. Świetnym miejsce do podziwiania zabytków są Saloniki. Z jednej strony nowoczesne, portowe miasto a z drugiej strony antyczne zabytki.

*4. ZAKYNTHOS*

Pierwsze skojarzenie kiedy słyszymy nazwę Zakynthos
to oczywiście zatoka wraku! Uważana za jedną z najpiękniejszych plaż świata jest wizytówką wyspy. Wypoczynek w takim miejscu to czysta przyjemność www.itaka.pl/nasze-kierunki/grecja/zakynthos.html  Ta wyspa na morzu jońskim oferuje bajeczne plaże, szmaragdowe morze, lokalne produkty jak wino zaprawione żywicą.

*5.RODOS*

Rodos to wyspa kontrastów. Znajdą tu swoje miejsce zarówno te osoby, które kochają ciszę i spokój jak i Ci, którzy lubią bawić się do białego rana. Na Rodos leci się około 3 godziny. Jedną z głównych atrakcji wyspy jest Średniowieczne Miasto, które wpisano na listę zabytków Światowego Dziedzictwa UNESCO. Liczne atrakcje turystyczne to nie wszystko. Rodos o prawdziwy raj dla windsurferów. Jeśli kochacie złoty piasek, szafirowe morze i widoki jak z obrazka to pejzaż tej wyspy przypadnie Wam do gustu www.itaka.pl/nasze-kierunki/grecja/rodos.html

Oprócz wyżej wymienionych miejsc w Grecji warto zobaczyć także nazywana Szmaragdową Wyspą i Zielonym Diamentem Morza Egejskiego wyspę Thassos, wyspę starożytnych bogów i mędrców-Samos, półwysep Peloponez-magiczną krainę gajów oliwnych, plantacji winorośli, antycznych ruin, skalistych klifów i malowniczych plaż, Lefkadę, Kos, Lesbos. Grecja jest cudowna, ludzie mieszkający tutaj otwarci, uprzejmi. Ceny w restauracjach są przystępne jak na polską kieszeń. Za 3 euro śmiało można zjeść obiad.
*Macie już plany na wakacje 2017? Byłyście kiedyś w Grecji?*
  • awatar gość: Nie byłam, ale na pewno kiedyś pojadę :D A plany na następne wakacje? Praca i zwiedzanie Polski przy okazji zawodów biegowych :D
  • awatar Mącisz mi w głowie: Grecja jest cudowna :) Bardzo bym chciała zobaczyć każde z tych miejsc :)
  • awatar Magdalena Kowalczykowa: Byłam na Rodos :) To były cudowne wakacje :) W przyszłym roku planuję Kretę :)
Pokaż wszystkie (50) ›

gablotka-szkolna

Narodowy Instytut Dziedzictwa oraz Polski Instytut Sztuki Filmowej są organizatorami Ogólnopolskiego Konkursu Filmowego „Zabytkomania”. Tematem konkursu jest dziedzictwo kulturowe – rozumiane jako dorobek materialny i duchowy poprzednich pokoleń, jak również dorobek naszych czasów. www.szkola.firmowa.eu/news.php?readmore=5864

milab

Wpis tylko dla użytkowników pinger.pl

springhaze1

Cześć wszystkim :) Wczoraj wybrałam się razem z siostrą do Supraśla. Kocham te miasto :) Oto krótka relacja z wycieczki :

Kościół pw. Świętej Trójcy

Dom Ludowy

Kościół pw. Matki Bożej Królowej Polski

Ratusz Miejski

To już wszystko :) A jak tam u Was pogoda dopisuje ? :)

cudarchitektury

Pałac w Paszkówce.jpg

Pałac w Supraślu

Pałac w Supraślu.jpg
  • awatar xthy: w pałacu w Kurozwękach miałam 18 nastkę ślicznie tam jest ;)
  • awatar Świat MyLady: pięknie tu jest <3
  • awatar wiosna radosna: Urokliwe budowle. Przypominają pałac z baśni o Kopciuszku. :)
Pokaż wszystkie (50) ›

4.05.2015

Witam Was moje Kochane! :* / moi Kochani! ;)

Dzisiaj moi Braciszkowie A. <3 :* i J <3 :* mieli day off od szkoły / przedszkola. Jedliśmy chlebek z Nutellą i graliśmy w koszykówkę :)
Wymyślili, że koszem będzie coś co przypominało palisadę…

Więcej na:
lukaspaulo.blogspot.com/2015/05/tajlandia-2015_4.html
  • awatar wiosna radosna: Zachód słońca fascynujący i Julek nutellowy też :)
  • awatar muzungu2: @wiosna radosna: Adaś Nutellowy! :)

8.04.2015

Witam Was moje Kochane! :* / moi Kochani! ;)

U mnie wszystko ok, choć upał był jak nie wiem! :D Termometry sięgały 35 kreski! :) Dużo piłem. Umyłem naczynia, stół itp .
Przyszła Pani Nid :* i wzięła się za grubsze porządki.
Wyjechałem po 13:30 na pierwszy dziś spacer. Zatrzymałem się w Ning Bar - ze, gdzie przywołał mnie mój serdeczny Friend Steve ;) Wypiłem sobie colę (z lodem). Cyknąłem sesję zdjęciową …

Więcej na:
lukaspaulo.blogspot.com/2015/04/tajlandia-2015_9.html

komon gai

Honda na pokrętło! :>D

stylowy basen w b&w

Zapraszam też na:
www.facebook.com/lukas.paulo

pointofview.net.pl

Czwartym włoskim miastem, które odwiedziliśmy była Florencja. Tak jak poprzednie miasta również Firenze przywitała nas piękną pogodą i słońcem. W centrum miasta wynajęliśmy pięknie urządzony apartament. Korzystając ze świetnego wyposażenia, które zagwarantowali nam właściciele mieszkania, ugotowaliśmy pierwszy raz wspólnie posiłek, czyli tagliatelle alla arabiata, do którego podaliśmy lokalne białe wino. Z pełnymi brzuchami i nowymi siłami ruszyliśmy zwiedzać miasto. Każdy z nas przed podróżą uzupełnił wiedzę na temat wybranego włoskiego miasta. Tak też było tym razem. Jeden z naszych kolegów, który wylosował Florencję pokazał nam najważniejsze zabytki, m. in.Katedrę Santa Maria del Fiore, którą budowano ponad 200 lat. Budowla jest ogromna i zachwyca cudownymi zdobieniami. Moją szczególną uwagę zwrócił Piazza della Signoria z wieloma rzeźbami np. Neptunem. Spacerując uroczymi uliczkami trafiliśmy na rzeźbę dzika, którego oczywiście należało potrzeć po pysku, co ma gwarantować powrót do Florencji :)

1. i 2. Nasz apartament 3. Wspólna kolacja

4. Karuzela 5. Alladyn 6. Sklep z maleńkimi mebelkami dla lalek

7. Dzik 8. Lodziarnia 9. Katedra Santa Maria del Fiore

10. Pan Jeżyk :) 11. Tradycją jest, że przywozimy z każdego odwiedzonego miasta magnesy na lodówkę 13. Obrazy w toalecie naszego mieszkania ;)

pointofview.net.pl

Dziś w nocy wróciliśmy z urlopu we Włoszech. Wyjechaliśmy tam na tydzień szóstką znajomych, zwiedziliśmy sześć włoskich miast (Rzym, Palermo, Piza, Florencja, Mediolan, Bergamo) podróżując samolotami, pociągami i komunikacją miejską. Poniżej garstka zdjęć z każdego z tych cudownych, wartych odwiedzenia włoskich miast.

Podróż zaczęliśmy od Rzymu. Niestety w stolicy Italii wylądowaliśmy dopiero późnym wieczorem, a następnego dnia rano mieliśmy lot na Sycylię, w związku z tym Rzym zwiedziliśmy w tempie ekspresowym.

1. i 2. Wystrój naszego apartamentu

1. Jedna z rzymskich ulic 2. Mandarynki!

1. Watykan 2. Informacja co wolno, a czego nie wolno wnosić do Bazyliki Św. Piotra 3. Gwardzista watykański

1. Włosi nie dbają o stan swoich samochodów, więc taki widok nie jest w Italii niczym nadzwyczajnym 2. Prada

1. Schody hiszpańskie 2. Kolacja na Campo dei Fiori - coś a la nasza warszawska starówka

1. i 2. Koloseum 3. Buła na lotnisku - takie buły można we Włoszech spotkać wszędzie, najlepiej smakują podpieczone, ale nie jest to jakiś szczególny rarytas.

W Rzymie spędziliśmy kilka intensywnych godzin. Być może z powodu zmęczenia podróżą i późną godziną zwiedzania to miasto nie zrobiło na mnie większego wrażenia, choć niewątpliwie ze względu na swoje liczne zabytki i historię warte jest uwagi.

1.03.2015

Co u Was?

U mnie wszystko ok. Byłem dzisiaj we włoskiej piekarni. Zamówiłem sobie czekoladowe ciastko i mrożoną kawę.
Było przepyszne! >:D Następnie udałem się na przed południową przejażdżkę po molo.  Z molo widać było morze, statki, rafinerię itp . Ale również i Big Buddę na wzgórzu.
Za pozwoleniem Taja - sprzedawcy - udało mi się cyknąć owoce na ...

Więcej textu i zdjęć na:
lukaspaulo.blogspot.com/2015/03/tajlandia-2015.html

drugośniadaniowy deser

kwiat Lotosu

detal molo

Wasz Muzungu wieczorową porą

Zapraszam do komentowania moich fotografii i wypocin :)
Jestem przygotowany nawet na krytykę :)

nortus

Taaaaaaa.
Zmieniając adres blogu utraciłem adresy blogów, które obserwowałem na blogspocie.

Wśród nich były i blogi, które Wy, drogie Pingerki, prowadzicie.

Więc mam malutką prośbę o przypomnienie mi adresów Waszych blogów prowadzonych poza pingerkiem.

potwornekotyimy.blogspot.com/

8.01.2014

Witam Was moje Kochane! :* / moi Kochani! ;)

U mnie wszystko git. Ćwiczę na materacu, krześle, z ekspanderami i na stojąco. Również dużo chodzę. Byłem dzisiaj na spacerze w okolicach przedpołudnia.
W barze Officess II zjadłem późne śniadanie: jajecznice z sosem słodko-pikantnym. Do tego tosty z bekonem + mała biała. Później byłem na spacerze w porcie. Chodziłem po molo. Wiał przyjemny wiatr, który sprawiał wrażenie…

w restauracji

ananasowa niespodzianka

serduszkowy detal

Więcej textu i fotek:
lukaspaulo.blogspot.com/2015/01/tajlandia-2015_8.html

banzajpl

Świat starożytnego Egiptu fascynował i intrygował od zawsze. Szacuje się, że cywilizacja  ta narodziła się od połączenia delty Nilu(Egiptem Górnym)wraz z doliną Nilu(Egiptem Dolnym)...
www.banzaj.pl/Tajemnica-klatwy-Tutenchamona-9561…

ebook-poradniki

Autor: Anna Kobus   Krzysztof Kobus

Turcja to kraj tak bogaty w historię i zabytki, że na jego poznanie warto poświęcić kilka wyjazdów. Przekonaj się, że miejsca opisywane w Biblii i mitach istnieją naprawdę i wyrusz z nami na pełną odkryć podróż po Turcji! ! Tu wciąż płoną ognie Chimery, król Nimrod zaś chciał wystrzelić Abrahama z katapulty. W Olympos zamieszkamy w domku na drzewie, w Demre spotkamy świętego Mikołaja, w Kapadocji zobaczymy wschód słońca z balonu, a w Harran napijemy się herbaty w najprawdziwszym domu-ulu. Dowiemy się też jakie tajemnice kryją w sobie posągi na górze Nemrut, popłyniemy statkiem do zatopionego miasta i sprawdzimy kto dziś mieszka w antycznym Efezie.

Szczegóły publikacji:
www.nexto.pl/ebooki/turcja_p41105.xml?pid=154355

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Więcej ebooków z działu "przewodniki", znajdziesz tutaj:
masz24.pl/ebooki-przewodniki.html

4.11.2014

Witam Was moje Kochane! :* / moi Kochani! ;)

U mnie wszystko ok :) Na lunch jadłem pysznego kurczaka z orzeszkami nerkowca >:D Po obiedzie umyłem naczynia i stół, a następnie zabrałem się za obieranie i krojenie jajek, i jarzyn do sałatki.
O 16 - tej wypiłem ice coffee i pojechałem na spacer. Wypatrzyłem elegancko ubraną…

Więcej textu i fotek:
lukaspaulo.blogspot.com/2014/11/tajlandia-2014_4.html

P. S. liczę na Wasze komentarze / liki :)

tasteofjoy

*Jedzeniowo jak zwykle sobie dogadzam.*

*Papryka i cukinia faszerowane mięsem mielonym*   (mięso mielone, cebula, pomidory w puszce, ząbek czosnku, sól, pieprz, słodka papryka, zioła prowansalskie, oregano, woda; mięso podsmażone, a następnie uduszone ze wszystkimi składnikami). Papryki i cukinię wydrążamy i faszerujemy. Pieczemy ok. 30-40 minut. w 180 stopniach. Kilka minut przed końcem posypujemy żółtym serem. Podajemy z sosem czosnkowym.

*Schab duszony z cebulą, w sosie własnym* + ziemniaki + mizeria.

*Zupa z cukinii z dodatkiem mięty.*

*Puchar lodowy.* :D

*Zakupowo również nie narzekam.*

Jo Nesbo - Karaluchy. Wyrwana na promocji w Lidlu (12zł). Było kilka propozycji tego autora i nie wiedziałam po którą sięgnąć. Jeszcze nie miałam przyjemności zasmakować twórczości ów autora. Wybrałam więc po tytule. Co tu dużo mówić. Karaluchy mnie urzekły. :D

Trzeci produkt z serii 'Ziaja Manuka'. Mam pastę oczyszczającą, mam krem na noc, a teraz mam jeszcze tonik. Zakup całej serii jest mi zbędny.

Przedwyjazdowe zakupy uzupełniające braki w kosmetykach. Choć widząc prognozy na drugą połowę sierpnia filtr wydaje się zbędny...Skoro się nie opalę, to chociaż jodu się nawdycham i wygładzę stopy stąpając boso po plaży. :]

A na koniec kawałek mojego miasta. :)

*Julek* budzący kontrowersje.

*Katedra*

-------------------------------------

Postanowiłam, że na instagramie będą tylko zdjęcia robione telefonem.
Na bieżąco możecie mnie śledzić tutaj --> mytasteofjoy (instagram.com/mytasteofjoy)
  • awatar Obywatelka Świata - : Zadam Pytanie co to za miasto, bo na pierwszy rzut oka nie kojarzę.
  • awatar Taste of Joy: @20-kilku letnia Bradshaw: bo to małe miasto jest :[ Legnica
  • awatar Hatsumomo.: jutro będę robić tą zupę, jeszcze nie próbowałam :) do faszerowanej cukinii i papryki nie dajesz ryżu?