Wpisy oznaczone tagiem "zielone warzywa" (4)  

wiktoriaw
 
DSC02071.JPG

Na zielono :) Prosty i szybki przepis: gotowany ryż, gotowane na parze warzywa, gotowana pierś z kurczaka i sos czosnkowy z kefiru. Szybko, prosto, zdrowo i SMACZNIE :) Polecam.

Składniki:

- ryż biały i brązowy (1 łyżka białego, 1 łyżka brązowego)
- fasolka szparagowa zielona 100 g
- szpinak 3 kostki
- pierś z kurczaka 140 g
- brukselka 100 g
- kefir naturalny 1,5% 100 ml
- czosnek 2 ząbki
- pieprz czarny
- majeranek
- tymianek
- kapusta kiszona 50 g
- jabłko 1/2 szt

Więcej tutaj:
dieta-paleo-przepisy.blogspot.com/(…)zielone-risott…

Pozdrawiam ciepło,
Wiktoria W.
  • awatar PinaBela: Hej kochana prościutkie i zielone i z czosnyczkiem jak lubię ,, zrobię>pozdrowionka:)
Pokaż wszystkie (1) ›
 

wiktoriaw
 
DSC02069.JPG

Kolejna moja propozycja na szybkie, zdrowe i przy okazji ładne śniadanie :) Ostatnio zdałam sobie sprawę, że większość moich dań jest z przewagą koloru czerwonego dlatego obiecałam sobie, że postaram się dodawać więcej zdrowej zieleni.
Składniki:

- serek wiejski naturalny ok. 100 g
- ogórek zielony 1/3 szt
- chleb żytni razowy 2 szt (małe)
- szynka gotowana z indyka lub kurczaka 1 plaster
- margaryna rama do posmarowania chleba 2 g
- papryka słodka
- pieprz czarny

Więcej tutaj:
dieta-paleo-przepisy.blogspot.com/

Pozdrawiam ciepło,
Wiktoria W.
  • awatar xthy: o jak to smacznie wygląda ;)
  • awatar Anela*: łał może kiedyś będzie mi się chciało robić takie ładne jedzonko :)
  • awatar Wiktoria W: @MakeLifeJoyful: Ja Ci powiem, że przyrządzanie to u mnie część składowa diety ;) Jakbym miała zjeść sam serek wiejski albo ugotowaną w całości bez smaku pierś w kurczaka to pewnie po kilku dniach znudziłabym się dietą i odpuściła... Strasznie nie lubię rutyny...a tak przynajmniej codziennie mam coś innego na talerzu choć składniki się powtarzają ;)
Pokaż wszystkie (4) ›
 

mojegotowanie
 
DSC01558.jpg


Cały kwiat brokułu
połowa paczki makaronu pełnoziarnistego(250gram)
oliwa
śmietanka 30%podwójna pierś z kurczaka
250gram sera żółtego
cząber, pieprz, papryka słodka, przyprawa gygos, bazylia, gałka muszkatołowa, pieprz, sól
dwa ząbki czosnku

Makaron podgotowujemy, tak, żeby był w połowie surowy
brokuły również podgotowujemy odrobinę
kurczaka w kostkę przyprawionego czosnkiem granulowanym, gyrosem, cząbrem,
słodką papryką i bazylią podsmażamy na niewielkiej ilości oliwy z oliwek
Makaron wkładamy do naczynia żaroodpornego, dodajemy kurczaka, brokuły,
zasypujemy serem startym na dużych oczkach, dodajemy sól, pieprz i gałkę muszkatołową,
dwa wyciśnięte ząbki czosnku i zalewamy 300ml słodkiej śmietanki, dokładnie mieszamy.
Pieczemy pod przykryciem w temp. 200 stopni C.
 

niewidzialna-a
 
bulimirektyczka: ZIELONE WARZYWA - ALE O CO CHODZI? I DLACZEGO ONE SĄ WŁAŚCIWIE TAKIE ZDROWE? CZYLI GARŚĆ TEORII

1. Seler naciowy – zawiera dużo witaminy C (powyżej 20 mg w 100 g) oraz składników mineralnych (zwłaszcza potasu i wapnia), witaminy B1 i B2, karoten, kwas foliowy, kwas chlorogenowy. Znajdujące się w nim olejki eteryczne działają pobudzająco na trawienie i na czynność niektórych organów, np. nerek. Dzięki zawartości 3-butyloftalidu, obniża ciśnienie tętnicze krwi oraz poziom cholesterolu (w tym tak zwanego „złego” cholesterolu — LDL i trójglicerydów), chroni więc przed zawałem i udarem mózgu, pomaga oczyszczać organizm. Witaminy zawarte w selerze spowalniają proces starzenia, a tym samym przedłużają młodość. Jest jednym z najmniej kalorycznych warzyw.

2. Sałata – działa odkwaszająco na organizm, ułatwia także procesy trawienia. Zawiera m.in.: sód, potas, magnez, wapń, mangan, żelazo, kobalt, miedź, cynk, fosfor, fluor, jod, karoten, witaminę B1, B2 i B6 oraz C, kwas nikotynowy. Zapobiega zaparciom, gdyż ma pod dostatkiem miękkiego błonnika oraz celulozy, jest podstawą diet odchudzających.

3. Kapusta, brukselka, jarmuż, brokuły i kalarepka – zawierają duże ilości witaminy C i soli mineralnych – żelaza, sodu i potasu, fosforu i magnezu. Jest też karoten, który organizm „przerabia” na witaminę A, są witaminy z grupy B, K, H i PP. Kapustne mają działanie antybakteryjne, antywirusowe i antyutleniające. Są niskokaloryczne, łagodzą dolegliwości związane z owrzodzeniem żołądka i dwunastnicy, zalecane są także przy uporczywych migrenach, bólach reumatycznych, zapaleniu pęcherzyka żółciowego, czyrakach i obrzękach, a także chorobach dziąseł i młodzieńczym trądziku.

4. Ogórki – pomagają w usuwaniu nadmiaru wody z organizmu, w swoim składzie zawierają niewielkie ilości witamin z grupy B, prowitaminę A i C oraz liczne sole mineralne (wapń, potas, fosfor, żelazo, magnez), są niskokaloryczne, działają odkwaszająco na sok żołądkowy, mają zdolności wypłukiwania kwasu moczowego, zapobiegając chorobom artretycznym, oczyszczają organizm, wpływają korzystnie na procesy trawienne, działają lekko moczopędnie. Spożywanie ogórków wpływa na zaostrzenie apetytu i przyswajalność niektórych składników (np. witamin z grupy B). Ogórki (świeże i kwaszone), a zwłaszcza uzyskany z nich sok, zalecane są przy schorzeniach nerek, niedomaganiach wątroby i przy cukrzycy.

5. Kapary – przyczyniają się do ograniczenia wzdęć, mają właściwości antyreumatyczne, usprawniają funkcjonowanie wątroby. Są bogate w witaminę C i żelazo. Zawierają też 5% rutozydu, znanego związku flawonoidowego o działaniu uszczelniającym i uelastyczniającym naczynia krwionośne.

6. Pory – zawierają m.in.: sód, potas, magnez, wapń, żelazo, cynk, fosfor, chlor, karoten, witaminy: A, E, b1, B2, B6, C, kwas nikotynowy. Są zasadotwórcze, mają działanie moczopędne i wzmagają laktację. Polecane są szczególnie dla dzieci i młodzieży oraz osób prowadzących siedzący tryb życia oraz w leczeniu reumatyzmu. Pobudzają apetyt oraz poprawiają trawienie.

7. Pietruszka – zawiera spore ilości witamin i soli mineralnych (m.in.: duże ilości witaminy C i A, ponadto kwas foliowy, który ułatwia przyswajanie żelaza) oraz wiele substancji czynnych, takich jak: przeciwutleniające flawonoidy i kumaryny oraz olejki lotne, dlatego pomaga utrzymać w zdrowiu całe ciało. Przyczynia się do wzrostu odporności na choroby i stres. Dobrze wpływa także na skórę, ma właściwości regenerujące. Reguluje proces trawienia i redukuje zagrożenie powstania kamicy żółciowej. Jest niezwykle pomocna w leczeniu zapaleń i różnych chorób układu moczowego. Medycyna potwierdziła także rozkurczający i drażniący wpływ pietruszki na mięśnie macicy, co może powodować stan seksualnego pobudzenia – była uważana przez starożytnych Rzymian za afrodyzjak.

8. Szpinak – zawiera wiele witamin, szczególnie A, z grupy B, PP i C. Ma też dużo przyswajalnego żelaza, manganu, magnezu, miedzi, wapnia, fosforu i jodu, a także niezbędnych makroelementów, takich jak sód, czy potas oraz dużo karotenoidów, zwłaszcza β-karotenu, dlatego wykazuje działanie przeciwnowotworowe. Ponadto w warzywie tym jest sporo chlorofilu, który blokuje mutacje komórek. Stymuluje równocześnie procesy metaboliczne w organizmie.

9. Cukinia – zawiera sporą ilość witamin (C, A, K i wit. z grupy B) i składników mineralnych (przede wszystkim magnez, wapń, fosfor, żelazo). Wpływa dodatnio na procesy trawienia, odkwasza organizm.

10. Cykoria – zawiera wiele cennych składników i jest niskokaloryczna. Dostarcza przede wszystkim witaminy A i C oraz kwasu foliowego, manganu, żelaza i magnezu. Dzięki bogactwu minerałów poprawia przemianę materii. Zawiera substancje odpowiedzialne za gorzkawy smak – terpenoidy – dzięki którym ma właściwości stymulujące wątrobę i pęcherzyk żółciowy. Liście i korzenie działają moczopędnie i tonizująco. Korzystnie wpływa na funkcje nerek, stosowana jest również w infekcji dróg moczowych. Znakomicie oczyszcza organizm z substancji toksycznych, zalecana jest więc osobom cierpiącym na schorzenia skórne, a także artretyzm, reumatyzm i skazę moczanową. Badania wskazują, że może działać przeciwzapalnie.

11. Oliwki – są źródłem witaminy E, zwanej witaminą młodości. Oliwki są też bogate w związki mineralne takie jak magnez, siarka, fosfor, potas, wapń, mangan, miedź, żelazo, cynk), a także witaminy z grupy B, prowitaminę A oraz witaminę C. Zawarte w oliwkach przeciwutleniacze, neutralizują obecne w organizmie wolne rodniki i w ten sposób przyczyniają się do zmniejszenia ryzyka wystąpienia nowotworów. Jednonienasycone kwasy tłuszczowe wpływają na obniżenie we krwi poziomu „złego” cholesterolu. Według nowych badań amerykańskich zawarta w oliwkach miedź może mieć lekkie działanie przeciwbólowe.

12. Kabaczek, cukinia, patison – należą do gatunku dyni zwyczajnej, ich wartość odżywcza jest podobna. Zawierają dużo soli mineralnych – potasu, wapnia, żelaza i magnezu, znajdują się w nich witaminy B1, B2, PP, C, kwas foliowy oraz prowitamina A. Owoce tych warzyw nie kumulują metali ciężkich, są dietetyczne i lekkostrawne, zapobiegają otyłości, bo są niskokaloryczne. Korzystnie działają na układ trawienny. Polecane są przy schorzeniach wątroby, nerek i w okresie rekonwalescencji.

13. Fasolka szparagowa – zawiera dużo β-karotenu (prowitaminy A), witamin C, E oraz z grupy B, a także potasu, wapnia, magnezu, żelaza i cynku, a także błonnika pokarmowego. Zawiera także substancję regulującą zaburzenia metabolizmu, chroni wątrobę i wzmacnia serce. W niedojrzałych strąkach jest dużo inozytolu, wzmacniającego serce i regulującego metabolizm wapnia. W strąkach występuje także substancja z grupy glukonin oraz mocznik, których działanie jest podobne do insuliny, gdyż zmniejsza nadmiar cukru we krwi. Działanie to jest oczywiście słabsze i powolniejsze niż insuliny, ale utrzymuje się dłużej. Pomaga także organizmowi pozbyć się toksycznych substancji oraz kwasu moczowego, dzięki czemu jest korzystna dla wątrobiarzy oraz cierpiących na reumatyzm. Jest niskokaloryczna.

14. Groszek cukrowy – zawiera witaminy C oraz tiaminy (witaminy B1), kwas foliowy, błonnik i fosfor. W medycynie ludowej najbardziej podkreślana cechą grochu jest jego działanie antykoncepcyjne. Ponadto zapobiega zapaleniu wyrostka robaczkowego oraz obniża poziom cholesterolu we krwi. działa odkwaszająco na organizm, co wpływa na utrzymanie równowagi kwasowo-zasadowej.
 

 

Kategorie blogów